Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESOW301 | Research Methods and Techniques in Social Work | Ders | 3 | 5 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
İngilizce
Students should be able to: access, critically evaluate, and utilize existing research to formulate and conceptualize practice-related research questions; operationalize relevant variables and select appropriate measures in hypothesis-testing studies, plan appropriate sampling and data collection strategies, and formulate a data analysis plan.
Döndü Toker
1 | Sosyal hizmet mesleğindeki tarihi ve güncel araştırma konularını anlamak |
2 | Problem formülasyonu, müdahale stratejilerinin geliştirilmesi ve hizmet sunumunun değerlendirilmesi dahil olmak üzere, uygulama için bilgi oluşturmaya yönelik bilimsel / analitik yaklaşım. |
3 | özellikle savunmasız ve ezilen nüfusun refahının korunması ve teşvik edilmesine ilişkin bilimsel araştırmanın etik standartları ve kurum temelli araştırmada örgütsel ve sosyopolitik konuları anlamak |
4 | Temel istatistiksel testler ve veri yönetimi ve analizi için teknolojik destekler dahil olmak üzere veri analitiği stratejilerini anlamak |
Birinci Öğretim
Ön Koşu Yoktur.
Yok
Research is a crucial venue for social workers to develop, test, and refine professional knowledge and skills to enhance human well-being, alleviate poverty and oppression, and promote social and economic justice. This course is designed to help students understand and use a scientific, analytic approach to building knowledge for practice and for evaluating service delivery in all areas of practice. Different theoretical bases and methodological procedures for social work research will be addressed, as will basic statistical procedures and technological advances in both quantitative and qualitative designs. Ethical standards of scientific inquiry will be emphasized, with attention to protecting and promoting the well-being of vulnerable and oppressed populations. Contemporary emphases in social work research will be outlined. Ultimately, students are expected to be able to access, critically evaluate, and appropriately utilize empirical research to inform and evaluate their practice with individuals, families, groups, organizations, and communities.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Sosyal Hizmet Araştırması | ||
2 | Sosyal Hizmette Kanıta Dayalı Politika ve Uygulamaya Giriş | ||
3 | Kanıt için Literatür Taraması | ||
4 | Sosyal Hizmet Araştırmalarında Felsefe ve Teori | ||
5 | Sosyal Hizmet Araştırmasının ve Kültürel Olarak Yetkin Araştırmanın Etik, Politik ve Kültürel Bağlamı | ||
6 | Problem Formülasyonu ve Ölçümü | ||
7 | Conceptualization & Operationalization | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ölçüm | ||
10 | Politikaları, Programları ve Uygulamaları Değerlendirmeye Yönelik Tasarımlar | ||
11 | Örnekleme | ||
12 | Anket Araştırması ve Mevcut Kayıtları Kullanma | ||
13 | Nicel Veri Analizi ve Çıkarımsal İstatistikler | ||
14 | Nitel Araştırma Yöntemleri ve Analizi | ||
15 | Final Sınavı |
Research İn Social Work /Margeret Alston
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |