Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
İnsan-mekan-donanım ilişkilerini ileri düzeyde tanımlayabilme ve tasarımda kullanma becerisini kazanır. |
2 |
Farklı işlevlere sahip mekanları performans ve konfor koşulları bağlamında irdeleyebilme ve tasarımda kullanabilme becerisini kazanır. |
3 |
Mimari tasarımı etkileyen ergonomik faktörleri irdeleyebilme ve tasarımda kullanma becerisini kazanır. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Dersin tanımı ve içeriğin irdelenmesi |
|
|
2 |
Ergonominin tanımı, amacı ve önemi |
|
|
3 |
Ergonomi ve insan; dinamik ve statik antropometrik veriler |
|
|
4 |
Ergonominin günlük yaşamdaki önemi |
|
|
5 |
Ergonominin tasarımdaki önemi |
|
|
6 |
İnsan - makine ilişkisi |
|
|
7 |
Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi |
|
|
10 |
Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi |
|
|
11 |
Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi |
|
|
12 |
Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi |
|
|
13 |
Ödev Sunumları |
|
|
14 |
Ergonomi konusunun tartışılması; Dersin genel değerlendirmesi |
|
|
15 |
Final sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Uygulama/Pratik |
4 |
5 |
20 |
Proje Hazırlama |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
113
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek