Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Almış olduğu temel bilgiler doğrultusunda edindiği; kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle kendi özgün tasarım kimliğini kazanması |
2 |
Almış olduğu temel bilgiler doğrultusunda; tasarım olgusunun fikir aşamasından uygulama aşamasına kadar geçirdiği evrelerin öğrenilmesi |
3 |
Sosyo-kültürel, teknolojik ve ekonomik gelişmeler çerçevesinde güncel gelişmeleri takip ederek, tasarım olgusuna etkilerini analiz eder. |
4 |
İç mimari tasarım yapılacak yapının; çevre ile ilişkisini kurarak estetik ve fonksiyonel olarak yakın çevre tasarımını oluşturur. |
5 |
Almış olduğu temel bilgiler doğrultusunda edindiği; kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle kendi özgün tasarım kimliğini kazanması |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
KONU ANLATIMI: Öğrenciye verilecek olan konu hakkında bilgi aktarımı. Öğrenciden değişik uygulamalardan fonksiyonel tasarıma olanak sağlayacak bilgi edinmesi istenmesi.Öğrenciden konu seçimi ve program hazırlaması istenmesi. |
|
|
2 |
Belirlenen konu kapsamında ön araştırma, kullanım amacından hareketle mekan donanımlarının ve ilişkilerinin belirlenmesi, ölçü araştırması, birey-çevre / biçim-mekan ilişkisinin kurgulanması ve fonksiyonlara bağlı çözümler.Konu ile ilgili verilen mekanın plansal düzenlemesi, ölçü, malzeme ve eleman etütlerinin yapılmasının başlanması. Araştırılan örneklerin değerlendirilmesi. |
|
|
3 |
1/50 planlar ve çalışma maketi üzerinde ilk eleştirilerin başlaması 1/50 çalışma maketi istenmesi |
|
|
4 |
Planların olgunlaştırılması özellikle ölçü ve malzeme açısından irdeleme Öğretim üyesinin istediği biçim ve yönden perspektif çalışmaları |
|
|
5 |
1/50 programı içeren plan, kesit, görünüşlerin değerlendirilmesi ve kritiği , Çalışma maketi üzerinde çalışma. 5. Hafta için kesit ve planların çalışılmasının istenmesi. |
|
|
6 |
1/50 ölçekli tüm projenin çalışma maketi ile değerlendirilmesi. Renkli plan sunum paftasının istenmesi. |
|
|
7 |
ARA TESLİM VE DEĞERLENDİRME* 1/50 Tüm Proje ve Çalışma Maketi |
|
|
8 |
1/20 bölümsel proje üzerinde çalışmaların devamı ve kritiği. |
|
|
9 |
1/20 mekanların malzeme,ölçü, kot, vb ile, özellikle malzeme açısından ele alınması. Malzeme Araştırma Paftaları hazırlanması |
|
|
10 |
Araştırması yapılan malzemelerin mekanda doğru kullanıldığı, kesit ve görünüşlerin ele alındığı çalışmaların yapılması. |
|
|
11 |
Teslim maketi hazırlığının görüşülmesi ve 1/20 çalışmanın sürdürülmesi , kritiğinin verilmesi. 1/10 - 1/1 detay yerlerinin belirlenmesi. |
|
|
12 |
Tüm proje ve sorunların genel olarak karşılıklı gözden geçirilmesi. 1/10 - 1/1 detayların kritiği verilmesi |
|
|
13 |
Tüm proje üzerinde görüşmenin sürdürülmesi ve eksikliklerin belirlenmesi |
|
|
14 |
Tüm proje üzerinde görüşmenin sürdürülmesi ve kritik verilmesi ve teslim duyurusunun Yapılması |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Proje Sunma |
1 |
30 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
70 |
Proje Sunma |
1 |
30 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Proje Hazırlama |
14 |
3 |
42 |
Proje Sunma |
14 |
2 |
28 |
Proje Tasarımı /Yönetimi |
2 |
3 |
6 |
Bireysel Çalışma |
7 |
2 |
14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
7 |
3 |
21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
7 |
3 |
21 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
138
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek