Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESGS103 | Görsel Kültür | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Görsel kültür alanına giren inceleme nesnelerini teşhis edebilmeleri, 2. Bunları analiz ederken öğrendikleri metodolojik bilgiyi uygulayabilmeleri, 3. Bu fenomenler üzerine akademik olarak kabul edilebilir yazıları yazabilmeleri beklenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan U. Kartoğlu
1 | Görsel kültür başlığı altında anlamlı olarak tartışılabilecek mesele ve görüngüleri tanımlayabilmek |
2 | Görsel kültüre ait görüngüleri analiz ederken farklı metodolojiler kullanabilmek |
3 | Farklı bir kültürel alanda geliştirilmiş kavramsal araçları tanıdık ve yerel bir kültürel alanda uygulayabilmek |
4 | Görsel kültür hakkında yenilikçi teorik sorular formüle edebilmek |
5 | Görsel kültür analizinde başarılı akademik yazı yazmanın ilkelerini adapte edebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders görsel kültürün geniş alanını konu alan soruşturmasını üç kategori üzerinden yürütüyor: metodoloji, alanlar, ve konu başlıkları. Buna göre “metodoloji” başlığı altında öğrencilere görsel kültür analizinde kullanabilecekleri araçlar olarak semiyotik ve psikanaliz tanıtılıyor. Alanlar kategorisi altında film, fotograf, görsel dijital kültür, ve televizyon üzerine yetkin metinler okunuyor. Son olarak, konu başlıkları altında öğrenciler ideoloji, bilim, toplumsal cinsiyet, öznellik, ve toplumsal eylem etrafında gelişmiş tartışmaları okuyorlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Görsel Kültür Konusu | ||
2 | Semiotik | ||
3 | Psikoanaliz | ||
4 | Fotoğraf | ||
5 | Görsel Dijital Kültür | ||
6 | Film | ||
7 | Televizyon | ||
8 | Vize | ||
9 | İdeoloji ve Güç | ||
10 | Cinsiyet ve Cinsellik | ||
11 | Bilim ve Görsel Kültür | ||
12 | Öznellik ve Fenomenoloji | ||
13 | Kuruluş (Agency) | ||
14 | Güncel sanat | ||
15 | Final Sınavı |
“Course in General Linguistics,” Ferdinand de Saussure “Identification,” Dudley Andrew “Uses of Photography,” John Berger “The Image-World,” Susan Sontag “The Digital Image in “The Age of the Signifier,” Andrew Darley “The Film Image,” Andrey Tarkovsky “Crash Course in Writing Effective Essays,” Herman Rapaport Selections from Still Life in Real Time, Richard Dienst “Ideology,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux “Differences,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux “Reading Scientific Images: The Iconography of Evolution,” Richard Mason et al. “What is Phenomenology?” Maurice-Merleau Ponty “Agency,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 10 | 80 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |