Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESSH203 | Bireyle Sosyal Hizmet | Ders | 2 | 3 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilerin sosyal hizmet yöntemlerinden biri olan bireyle çalışma yöntemine ilişkin kuramsal çerçeveyi öğrenmelerini, temel görüşme ve raporlama becerilerini geliştirmelerini ve ayrıca sosyal hizmetin değer temelini kavrayabilmelerini amaçlamaktadır.
Dr. Öğrt. Üyesi Ayşe Çiğdem Kocaman
1 | Bireyle çalışma yöntemine ilişkin kuramsal çerçeveyi ve yöntemin aşamalarını öğrenebilme. |
2 | Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri ile birlikte planlı müdahale sürecini gerçekleştirmek için gerekli becerilere sahip olmak |
3 | Sözlü ve yazılı iletişim kurma, gözlem ve mesleki görüşme yapabilme, planlama, uygulama ve raporlama becerisine sahip olmak |
4 | Hassas bireylerle çalışma ilkelerini öğrenme ve ayrımcılık ve baskı karşıtı uygulama yapabilme ve savunuculuk becerilerine sahip olmak |
Birinci Öğretim
Ön koşullu ders yoktur
Yok
Bu dersin içeriğini, bireyle sosyal hizmetin bilgi temeli, beceri temeli, bireyle sosyal hizmette çalışma, yöntem ve teknikleri, görüşme yöntem ve teknikleri, bireyde planlı değişim süreci, danışmanlık teknikleri, problem türleri, bireyle sosyal hizmetin değer temeli konularıdır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bireyle sosyal hizmet nedir? | ||
2 | Bireyle Sosyal Hizmetin Bilgi Temeli | ||
3 | Bireylerle Sosyal Hizmetin Beceri Temelleri | ||
4 | Bireylerle Sosyal Hizmette Çalışma Yöntem ve Teknikleri | ||
5 | Bireylerle Sosyal Hizmette Mülakat Yöntem ve Teknikleri | ||
6 | Bireylerle Sosyal Hizmette Planlı Değişim Süreci | ||
7 | Bireylerle Sosyal Hizmette Danışmanlık Teknikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Bireylerle Sosyal Hizmette Gereksinim ve Problem Türleri | ||
10 | Bireyle Sosyal Hizmetin Değer Temeli, Değerlilik ve Anlam Sorunu | ||
11 | Bireyle Sosyal Hizmetin Değer Temeli, Değerlilik ve Anlam Sorunu, Değerlendirme Sorunları | ||
12 | Sosyal Hizmetin Değer Temeli Doğrultusunda Bireyle Sosyal Hizmet Literatürüne Eleştirel Bir Bakış | ||
13 | Bireyle Sosyal Hizmette Etik Sorumluluklar | ||
14 | Bireyle Sosyal Hizmette Etik Sorumluluklar | ||
15 | Final Sınavı |
1- Nihal Turan. (2009). Sosyal Kişisel Çalışma (Birey ve Aile İçin Sosyal Hizmet) Ankara: Aydınlar Matbaacılık. 2. Veli Duyan. (2010) Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Ankara: SHU Derneği 3. Veli Duyan. (2001) “Sosyal Kişisel Çalışma Uygulamalarında Bilişsel Davranışçı Yaklaşım”. Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları. (Ed. Veli Duyan ve Aliye Mavili Aktaş). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No: 008. 4. İoanna Kuçuradi. Etik. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. 5. İoanna Kuçuradi. İnsan ve Değerleri. Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
staj koşulu aranmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Gözlem | 1 | 3 | 3 |
Alan Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 3 | 30 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 159 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |