Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Pazarlamanın konusu ve kapsamını açıklayabilmek, pazarlama düşüncesinin tarihsel gelişimini anlayabilmek. |
2 |
Havayolu işletmelerinde pazarlama çevresinin makro ve mikro çevrelerden oluştuğunu ifade edebilmek, pazarlama çevresini daha sistematik bir şekilde değerlendirebilmek, pazarlama bilgi sistemini tanımlayabilmek. |
3 |
Havayolu-havacılık sektöründe tüketici pazarlarını ve özelliklerini ifade edebilmek, tüketici satın alma süreçlerine etki eden faktörleri açıklayabilmek, tüketici satın alma karar sürecini aşamalarıyla açıklayabilmek. |
4 |
Havayolu işletmelerindeki pazarlama yönetim sürecini kavrayabilmek, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimini değerlendirebilmek, pazarlama strateji ve taktiklerini açıklayabilmek. |
5 |
Ürün kavramını anlayabilmek, ürün kavramının somut ve soyut yönünü anlatabilmek, ürün katmanları kavramını açıklayabilmek farklı ürün sınıflamaları olduğunu kavrayabilmek. Havayolu işletmeleri için pazarlama karmasını ve pazarlama karması unsurlarını açıklayabilir. |
6 |
Havayolu taşımacılığı ve havacılık alanındaki pazarlama karması içerisinde fiyatlamanın önemini kavrayabilmek, farklı piyasa türlerinde fiyatlandırma kararlarını değerlendirebilmek, işletmeler için fiyatlandırma amaçlarını açıklayabilmek. |
7 |
Havacılık işletmelerindeki dağıtım kanallarının tanımını ve fonksiyonunu açıklayabilmek, dağıtım kanalı türlerini belirleyebilmek. |
8 |
İletişim sürecini açıklayabilmek, bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımını kavrayabilmek. Havayolu işletmelerinin pazarlama faaliyetlerini anlatabilir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Tarihsel Gelişimi |
|
|
2 |
Güncel Pazarlama Yaklaşımları, Pazarlama Çevresi/Makro Çevre |
|
|
3 |
Havayolu sektörünün yapısı ve özellikleri |
|
|
4 |
Havayolu ve havacılık sektörünün pazarlama çevresi |
|
|
5 |
Tüketici Pazarı, Havayolu Taşımacılığı ve Havacılık Sektörü |
|
|
6 |
Tüketici Davranışları, Havayolu pazarlamasının özellikleri |
|
|
7 |
Genel Değerlendirme ve Vizeye Hazırlık |
|
|
8 |
Arasınav-Vize |
|
|
9 |
Pazarlama Yönetimi, Pazarlama stratejileri |
|
|
10 |
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi. |
|
|
11 |
Havayolu pazarlamasında ürün ve dağıtım kanalları. |
|
|
12 |
Havayolu pazarlamasında fiyatlama ve gelir yönetimi |
|
|
13 |
Konumlandırma ve Havayolu pazar bölümleri, İletişim ve tutundurma. |
|
|
14 |
Havayolu işletmelerinde Pazarlama İletişimi, Marka Yönetimi, Havayolu taşımacılığında yeni gelişmeler ve akımlar. |
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Bütünleme Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
1 |
3 |
3 |
Proje Hazırlama |
1 |
10 |
10 |
Proje Sunma |
1 |
2 |
2 |
Bireysel Çalışma |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
2 |
20 |
40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Okuma |
1 |
10 |
10 |
Ev Ödevi |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
128
|
|
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek