GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
0 0 0 0

Lisans





1 Pazarlamanın konusu ve kapsamını açıklayabilmek, pazarlama düşüncesinin tarihsel gelişimini anlayabilmek.
2 Havayolu işletmelerinde pazarlama çevresinin makro ve mikro çevrelerden oluştuğunu ifade edebilmek, pazarlama çevresini daha sistematik bir şekilde değerlendirebilmek, pazarlama bilgi sistemini tanımlayabilmek.
3 Havayolu-havacılık sektöründe tüketici pazarlarını ve özelliklerini ifade edebilmek, tüketici satın alma süreçlerine etki eden faktörleri açıklayabilmek, tüketici satın alma karar sürecini aşamalarıyla açıklayabilmek.
4 Havayolu işletmelerindeki pazarlama yönetim sürecini kavrayabilmek, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimini değerlendirebilmek, pazarlama strateji ve taktiklerini açıklayabilmek.
5 Ürün kavramını anlayabilmek, ürün kavramının somut ve soyut yönünü anlatabilmek, ürün katmanları kavramını açıklayabilmek farklı ürün sınıflamaları olduğunu kavrayabilmek. Havayolu işletmeleri için pazarlama karmasını ve pazarlama karması unsurlarını açıklayabilir.
6 Havayolu taşımacılığı ve havacılık alanındaki pazarlama karması içerisinde fiyatlamanın önemini kavrayabilmek, farklı piyasa türlerinde fiyatlandırma kararlarını değerlendirebilmek, işletmeler için fiyatlandırma amaçlarını açıklayabilmek.
7 Havacılık işletmelerindeki dağıtım kanallarının tanımını ve fonksiyonunu açıklayabilmek, dağıtım kanalı türlerini belirleyebilmek.
8 İletişim sürecini açıklayabilmek, bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımını kavrayabilmek. Havayolu işletmelerinin pazarlama faaliyetlerini anlatabilir.



Yok



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Tarihsel Gelişimi
2 Güncel Pazarlama Yaklaşımları, Pazarlama Çevresi/Makro Çevre
3 Havayolu sektörünün yapısı ve özellikleri
4 Havayolu ve havacılık sektörünün pazarlama çevresi
5 Tüketici Pazarı, Havayolu Taşımacılığı ve Havacılık Sektörü
6 Tüketici Davranışları, Havayolu pazarlamasının özellikleri
7 Genel Değerlendirme ve Vizeye Hazırlık
8 Arasınav-Vize
9 Pazarlama Yönetimi, Pazarlama stratejileri
10 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi.
11 Havayolu pazarlamasında ürün ve dağıtım kanalları.
12 Havayolu pazarlamasında fiyatlama ve gelir yönetimi
13 Konumlandırma ve Havayolu pazar bölümleri, İletişim ve tutundurma.
14 Havayolu işletmelerinde Pazarlama İletişimi, Marka Yönetimi, Havayolu taşımacılığında yeni gelişmeler ve akımlar.
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 3 3
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 20 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 10 10
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 128

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek