GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR203 Stratejik Halkla İlişkiler Ders 2 3 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Halkla ilişkiler uygulamalarının, hedef kitle ve kuruluş arasındaki iletişimin stratejik olarak uygulanılışının anlatılması.


Dr. Öğretim Üyesi Yelda Şenkal


1 Stratejik Halkla İlişkiler konusundaki kuramsal yaklaşımlari aciklar
2 Kuruluşların stratejik Planlama Sürecini, Halkla İlişkilerin Stratejik planlamadaki yerini ve önemini degerlendirir
3 Stratejik halkla ilişkileri uygulama örnekleri üzerinden analizler eder
4 Stratejik halkla ilişkiler uygulamaları için gerekli etkin unsurları belirler
5 Stratejik halkla ilişkiler uygulamaları için gerekli çalışmalari planlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Değişen işletme yaklaşımlarıyla birlikte halkla ilişkilerin değişen amacı. Halkla ilişkilerin stratejik uygulanışında kriz yönetimi, itibar, paydaş ilişkileri, kuruluşun karşılaşacağı konuların belirlenmesi,halkla ilişkiler uygulayıcısının stratejik yönetimde üstlendiği roller


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse Giriş- Halkla İlişkilerin Stratejist Rolü
2 Değişen İş Paradigmaları Ve Halkla İlişkilerin Değişen Amacı
3 Halkla İlişkilerin stratejik halkla ilişkilere dönüşümü
4 Paydaş Yönetimi-Baskı Gruplarının Halkla İlişkiler Alanına Etkisi
5 Yansıtmacı Halkla İlişkiler
6 Kurumsal Sosyal Sorumluluk
7 Yeşil Halkla İlişkiler
8 Vize
9 Stratejik Halkla İlişkilerde Konu Yönetimi
10 Kriz örnekleri-Durumsal Kriz İletişim teorisi
11 Stratejik halkla ilişkilerde itibar yönetimi
12 Halkla İlişkiler ve Yeni medya ilişkisinde Örnek alan incelemesi
13 Halkla İlişkiler için Yeni medya ortamlarında Oyunlaştırma Yaklaşımının Kullanımı
14 Genel Tekrar

Halkla İlişkilerden Stratejik Halkla İlişkilere- Ed: Çiğdem Karakaya Şatır Halkla İlişkiler Kavram Kuramlar- Ayla Okay- Aydemir Okay Yeşil Halkla İlişkiler ve İkna-Şenay Yavuz- İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi- (37), 128-143. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi perspektifinden Eylemcilik- Fatma Geçikli,Abdullah Yıldırmaz- Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 187-209. Reframing public relations: The evolution of a reflective paradigm for 0rganizational legitimization- Susan Holmström- Public Relations Review, 31(4), 497-504.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 7 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 7 70
Toplam İş Yükü (saat) 142

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek