GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYMD407 Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Halkla ilişkiler, pazarlama ve reklam alanında «marka», çok önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu dersin amacı; marka kavramının açıklanması ile beraber disiplinlerarası olarak neden kavramın bu kadar önemli olduğunu vurgulamaktır. Bu doğrultuda bir markanın bileşenleri, kimliği, değeri ile marka stratejisinin nasıl yönetildiğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.


-


1 Marka kavramını açıklayabilme ve marka ile ilgili bileşenleri yorumlayabilme
2 Marka kimliğini ve marka kimliği unsurlarını kavrayabilme
3 Marka ve pazarlama arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
4 Marka yönetimi stratejilerine yönelik örnek strateji uygulayabilme ve değerlendirme

Birinci Öğretim


-


-


Ders, içerik olarak marka kavramını bütün bileşenleri ile en ayrıntılı şekilde vermeyi hedeflerken bunu yaratıcı ve güncel örneklerle destekleyerek vermeyi kapsamaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Marka Kavramına Genel Bir Bakış
2 Markanın Tarihçesi
3 Markanın Yasal Düzenlenmesi
4 Marka Türleri
5 Marka Yönetimi Tanımı, Önemi, Nasıl Gerçekleşir?
6 Doğru Marka Konumlandırması, Marka Bölümü, Marka İmajı, Rakiplerin Analizi
7 Müşteriyle Düzenli İlişki Kurma, Müşteri Değerlendirmesi, Marka Strateji Geliştirme
8 Ara Sınav
9 Performans Ölçümü, Sürekli Yapılanma
10 Kurumsal Kimlik-Marka İlişkisi
11 İletişim Kanallarını Doğru Kullanma
12 Teknolojiye Destek, Durum Analizi
13 Sanat Yapıtlarının, Hizmetlerin, Sanatçının Markalaşması
14 Marka Denkliği
15 Final Sınavı

Aktuğlu, Işıl Karpat. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004., Martin Lindstrom, Duyular ve Marka, Ankara: Optimist, 2006. Douglas B. Holt, İkon Markalar, İstanbul: MediaCat, 2006. Aaker, D., (2010), Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Mediacat. Aaker, David A. (2016), Markalama, MediaCat Yayınları, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Proje Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Hazırlama 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 6 72
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek