GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ELJS201 Pazarlama Yönetimi Ders 2 3 7.00 3.00

Lisans



Pazarlama Yönetimi dersi, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini, pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Pazarlama yaklaşımları ile beraber tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.


Dr. SELEN BUTGEL TUNALI


1 • Pazarlama ve pazarlamanın temel ilkeleri hakkında fikir sahibi olma
2 • Pazarlamanın önemini ve amacını bilme
3 • Güncel pazarlama yaklaşımları hakkında örneklerle beraber fikir sahibi olma
4 • Pazarlama kavramını açıklama, konumladırma, tüketici davranışları vb pazarlama ile ilgili kavramları inceleme

Birinci Öğretim


-


-


Pazarlama kavramının detaylı bir şekilde bileşenleriyle beraber incelenmesi, güncel pazarlama yaklaşımlarının örnek ve vaka analizleri üzerinden anlatılması.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 1. Hafta Giriş 2. Hafta Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Temel İlkeleri 3. Hafta Konumlandırma ( Positioning) 4. Hafta Tüketici Davranışları 5. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi 6. Hafta İtibar Yönetimi 7. Hafta Ara Sınav 8. Hafta Medya Planlaması ve Pazarlama 9. Hafta Güncel Pazarlama Stratejileri / Yeşil Pazarlama 10. Hafta Güncel Pazarlama Stratejileri / Duyusal Pazarlama 11 . Hafta Güncel Pazarlama Stratejileri / Sosyal Medya Pazarlaması 12. Hafta Volkswagen Pazarlama Krizi ve İncelemesi 13. Hafta Değerlendirme 14. Hafta Final Sınavı

A'dan Z'ye Pazarlama - Philip Kotler - MediaCat Kitapları Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi Pazarlama 4.0 ( Marketıng 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım POSTMODERN PAZARLAMA - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları Pazarlama İletişimi Yönetimi / Yavuz Odabaşı- Mine Oyman / MediaCat Kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek