Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini tanımlar. |
2 |
Medya mesajlarını eleştirel ve yapıcı bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
Farklı medyalardaki içeriklerin etik yönden etkilerini kavrar. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Dersin tanıtımı, amacı ve içeriği |
|
|
2 |
Medya, Medyada içerik ve Medyada biçim tanımlanması |
|
|
3 |
Medya okuryazarlığı nedir? Dünyada ve Türkiye’de medya okuryazarlığı hareketine yönelik ilk girişiml |
|
|
4 |
Medya mesaj türü olarak “Reklam”, Reklamda ikna teknikleri |
|
|
5 |
Medya okuryazarlığında temel kavramlardan “Mesaj” ile “Temsil ve Sunum” |
|
|
6 |
Medya mesaj türü olarak “Film/Dizi”. |
|
|
7 |
Film Analizi |
|
|
8 |
Vize |
|
|
9 |
Medya mesaj Türü “Eğlence”. Geleneksel ve Yeni medya ortamlarının eğlence amaçlı kullanımı |
|
|
10 |
Medya Mesaj türü olarak “Haber” ve«Belgesel» |
|
|
11 |
Medya Okuryazarlığında Temel Kavramlardan “Etik ve Sorumluluk” I |
|
|
12 |
Medya Okuryazarlığında Temel Kavramlardan “Etik ve Sorumluluk” II |
|
|
13 |
Medya Okuryazarlığı Kapsamında Davranış Üzerine Etki Eden Sorunlar |
|
|
14 |
Sosyal Medya Okuryazarlığı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Derse Katılım |
12 |
3 |
36 |
Bireysel Çalışma |
6 |
6 |
36 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
92
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek