Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Göstergebilim alanında temel yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olma |
2 |
Göstergebilim ile diğer sosyal bilimler disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak göstergebilimin gelişimini ve tarihçesini açıklayabilme |
3 |
Göstergebilime yön veren kuramcıların yaklaşımlarını inceleme ve karşılaştırarak analiz edebilme |
4 |
Gösterge türlerini yorumlayarak etkili bir çözümleme yapabilme |
5 |
Eleştirel bakış açısı ile kitle iletişim araçlarında karşılaşılan göstergeleri yorumlayabilme, yeniden üretme ve karşılaştırma yeteneğine sahip olma |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
1. Hafta Giriş. Dersin içeriğinin açıklanması
2. Hafta Göstergebilim kavramının açıklanması
3. Hafta Göstergebilimin tarihsel gelişimi
4. Hafta Ferdinand de Saussure ve Charles Sanders Peir
5. Hafta Roland Barthes ve Çağdaş Söylemler
6. Hafta Düz Anlam- Yan Anlam
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Göstergebilim- Masalın Biçimi- Vladamir Propp
9. Hafta Göstergebilimsel Metin Çözümleme
10. Hafta Renklerin Dili
11. Hafta Göstergebilimsel Resim Çözümleme
12. Hafta Genel Tekrar
13. Hafta Öğrenci sunumları
14. Hafta Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
100 |
100 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
130
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek