Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
NDKT102 | Çocuk Sağlığı ve Nörolojisi | Ders | 1 | 2 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, çocukluk dönemi tipik ve atipik gelişimsel süreçleri tanımak, çocukluk dönemi hastalık ve sendromları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Akan YAMAN
1 | Çocuklardaki dil ve konuşma gelişimi ve bozukluklarını kavrayabilmek için gerekli olan anatomik yapıların embriyolojik gelişimi ve yaşa göre özellikleri ile ilgili bilgi kazanır. |
2 | Çocukluk çağında yapılan nörolojik muayene ve testler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Çocukluk çağı epilepsisi, Serebral Palsi, Otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve Sendromlar, fiziksel istismar gibi çocukluk çağında ortaya çıkan hastalık, bozukluklar ve durumlarla ilgili bilgi sahibi olur ve bunların dil ve konuşma gelişimine etkisini öğrenir. |
Birinci Öğretim
-
-
Normal mental-motor gelişim ve basamakları Risk altındaki bebek Dil gecikmesine yol açabilecek nörolojik sorunlar Serebral Palsi Zihin engeli Nörometabolik /Nöromusküler /Nörodejeneratif hastalıklar ve sendromlar Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu Otizm Nörolojik muayene ve uygulanan testler Havale Epilepsi
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Normal beyin gelişimi | ||
2 | Gelişim basamakları; normal nöromotor ve mental gelişim | ||
3 | Engelliliğe neden olan risk faktörleri ve riskli bebek izlemi | ||
4 | Çocuk nörolojisi açısından zekâ geriliği | ||
5 | Çocukluk çağı sinir sistemi enfeksiyonları | ||
6 | Nörolojik muayene ve testler | ||
7 | Nörolojik muayene ve testler | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | Havale, epilepsi, ateşli havale tanımı ve ilk yardım | ||
10 | Serebral palsi tanı ve izlemi | ||
11 | Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve sendromlar | ||
12 | Otizm | ||
13 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | ||
14 | Fiziksel çocuk istismarı; ihmal ve örselenme | ||
15 | final sınavı |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |