Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
NDKT103 | Dilbilimin Genel Kavramları ve Dil Edinimi | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; dilbilimin temel kavramlarını, dilbilimin alanlarını tanıtmak, dil edinimini ve gelişimini dilin bileşenlerine göre açıklamak ve dilbilim kavramlarıyla ve alanlarıyla dil ve konuşma terapisi konularının ilişkilendirilmesini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Betül Özsoy TANRIKULU
1 | Dili ve dilin özelliklerini açıklar. |
2 | Dil edinim kuramlarını açıklar. |
3 | Fonetik, fonoloji, morfoloji, sentaks, semantik ve pragmatik ile ilişkili kavramları tanımlar. |
4 | Dilin bileşenlerine göre dil edinimini açıklar. |
5 | Dilbilimin kavramlarını dil ve konuşma terapisi alanıyla ilişkilendirir. |
Birinci Öğretim
-
-
Dil-iletişim; dilbilim ve dilbilgisi kavramları; Fonoloji, Morfoloji, Sentaks, Semantik, Pragmatik; Dil Edinim Kuramları; Dil Gelişimi ve Çocuklarda Dil Edinme
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dil-İletişim nedir? Dilin Özellikleri | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
2 | Dil edinim kuramları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
3 | Dil Edinim Kuramları (devam) | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
4 | Dilbilimin Temel Kavramları: Göstergebilim ve Dil | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
5 | Fonetik (sesbilim) ve Fonoloji (sesbilgisi) | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
6 | Çocuklarda Sesbilgisel Edinim | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
7 | Morfoloji (biçimbilim) ve Çocuklarda Biçimbirim Edinimi | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Sözdizim (Sentaks) | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
10 | Çocuklarda Sözdizim Edinimi | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
11 | Semantik (Anlambilim) | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
12 | Pragmatik (Edimbilim) | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
13 | Çocuklarda Semantik ve Pragmatik Gelişim | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
14 | Dilbilimin Dil ve Konuşma Terapisindeki Önemi | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
15 | FİNAL SINAVI |
- Topbaş, S. (2005) Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara:Kök Yay. - Toklu, M.O., Dilbilime Giriş, 7. basım, Akçağ, 2018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Quiz | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |