GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EREH493 Turizm Rehberliği Meslek Tekniği Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, üniversite yıllarındaki teorik ve pratik eğitimin, mesleki icranın çeşitli bağlamlarında, mezunlarca doğrudan uygulamaya geçirilebilmesi ve eğitim - iş yaşamı mesafesinin mümkün mertebe daraltılmasıdır.


Doç. Dr. Sedat Bornovalı


1 Turist rehberliğinde müşteri memnuniyetini arttırma
2 Mesleği ulusal çıkarlara uygun şekilde icra edebilme
3 Farklı hedef kitleleri tespit edebilme ve mesleğin icrasını buna göre hayata geçirebilme
4 Turistleri bilgilendiren rehberlik hizmetini tur yönetimi esaslarına göre sunabilme
5 Turist rehberliğinde yardımcı cihazları kullanabilme
6 Sık rastlanan sorunları önceden tahmin edebilme ve çözebilme
7 Ülke tanıtımı ve tur yönetimi özelinde iletişim yetilerini arttırma
8 Protokol, VIP ağırlama gibi mesleğin ileri aşamalarında üstlenilecek görevlere önceden hazır olma

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Ülkemizin kültür ve doğa varlıkları hakkında edinilen bilginin farklı hedef kitlelere aktarım teknikleri işlenir. Tur programlarının yürütülmesi sırasında müşteri memnuniyeti ve ulusal çıkarımızın korunması çizgisinde gerçek yaşam örnekleri kaynaklı, geniş yelpazeli bilgiler ve pratik uygulamalarla aktarılır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Turist Rehberliğinin tanım ve amaçlarının farklı hedef kitlelerine göre belirlenmesi ve bu yönde farklı beklentilerin (etkileşimli şekilde) belirlenmesi. Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Kısa bir teorik sunumdan sonra, eğitmen gerçek hayattan örnekler sunar. En iyi uygulamaların neler olabileceği konusunda değerlendirmeler yapılır. Öğrencilerden ayrıca gerçek veya kurgusal vakalar üretmeleri ve bunları tartışmaya açmaları beklenir. Turlara gezi amaçlı veya asistan rehber olarak katılmış öğrenciler, derste tartışmak üzere karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü pratiklerle ilgili notlar tutmalı ve bunları sınıfta tartışmak üzere önceden hazırlamalıdır.
2 Taşıtla, taşıtsız, kulaklık mikrofon, basılı/dijital malzeme desteğinde rehberlik icrası Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
3 Doğrudan sunulan rehberlik hizmeti. Bu icra şekline özel teknikler, sorunlar, çözümler Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
4 Tek sit/anıt rehberliği, günlük turlar ve gecelemeli turlar Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
5 Seyahat acentesi adına program icrası. Tur yürütücülüğü esasları, muhtemel sorun ve çözümler Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
6 Yerli ve yabancı ziyaretçilere hitap eden turlar arasındaki farklar. Beklentilere göre icra teknikleri Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
7 Farklı amaçlarla ülkeye gelmiş ziyaretçilere verilen sınırlı turist rehberliği hizmetleri Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
8 Ara Sınav
9 VIP ve Protokol hizmetleri Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
10 Özel durumlar: engelli ziyaretçiler; üçüncü yaş, çocuk, ziyaretçilere sunulan hizmetler Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
11 Yurtdışı turların yürütülmesi Uygulama sınıfça sahada uygulamalı ders haftalarında yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da sahada bulunması ve uygulamaları gözlemlemeleri teşvik edilir. Ancak yurtdışı turlar özelinde uygulama fırsatı daha kısıtlı olacaktır. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Gezgin veya yardımcı rehber olarak turlara katılmış olan öğrenciler, karşılaşılan sorunlar, iyi ve kötü uygulamalar hakkında notlar almalı ve bu notları sınıf tartışması için önceden hazırlamalıdır.
12 Sahada gözlem ve uygulama Kentte en çok ziyaret edilen turizm destinasyonlarında saha gözlemleri ve değerlendirmeleri yapılacaktır. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Öğrenciler sahada daha erken bulunmalı ve uygulamaları gözlemlemeye başlamalıdır.
13 Sahada gözlem ve uygulama Kentte en çok ziyaret edilen turizm destinasyonlarında saha gözlemleri ve değerlendirmeleri yapılacaktır. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Öğrenciler sahada daha erken bulunmalı ve uygulamaları gözlemlemeye başlamalıdır.
14 Sahada gözlem ve uygulama Kentte en çok ziyaret edilen turizm destinasyonlarında saha gözlemleri ve değerlendirmeleri yapılacaktır. Teorik açıklamalar, etkileşim, gerçek vaka analizleri, kurgusal vaka analizleri. Öğrenciler sahada daha erken bulunmalı ve uygulamaları gözlemlemeye başlamalıdır.
15 Final Sınavı

Ülkemiz özelinde bir kaynak mevcut değildir. Farklı ülkelerde, her ne kadar o ülkenin özellik ve ihtiyaçları ön plana çıkarılsa da ana hatlarıyla rehberlik mesleğine katkıda bulunabilecek kaynaklar bulunmaktadır ve öğrencilere sağlanacaktır.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 10 10 100
Rehberli Problem Çözümü 1 10 10
Soru-Yanıt 1 1 1
Örnek Vaka İncelemesi 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 141

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek