Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD329 | Yeni Medya ve Psikoloji | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Dersin temel amacı psikoloji kavramı, tanımı, bilimi ve kuramları ile uygulama alanlarını kavramaktır. Bu amaç doğrultusunda psikoloji bilimi ile ilgili kuramsal bilginin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hakan TAN
1 | Psikoloji biliminin temel süreçlerini bilir. |
2 | Psikoloji biliminin gelişimi ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Psikoloji bilimi hakkındaki kuramsal bilgiyi detaylı bir şekilde kavrar. |
4 | Psikoloji bilimi teorilerini dijital iletişim bağlamında açıklar ve diğer ilgili disiplinlerle bağlantısını kurar. |
5 | Psikoloji ile sosyal medya ve yeni medya arasındaki ilişkiyi kavrar ve psikolojinin yeni ve sosyal medyadaki uygulamalarının kullanıcılar üzerindeki etkisini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrenciler psikoloji biliminin kavram, kuram ve uygulamaları hakkında bilgiye sahip olarak yeni ve sosyal medyadaki kişisel, kurumsal, siyasal, simgesel, kültürel ve ekonomik uygulamalar hakkında farkındalık geliştirir.
Dersin içeriğini psikoloji biliminin temel kavram, kuram ve uygulamalarının yeni ve sosyal medyadaki iletişim bağlamındaki etkisi oluşturmaktadır. Bununla birlikte ders içeriğinde psikolojinin yeni ve sosyal medya uygulamalarındaki kullanıcılar üzerindeki etkisinin rolü de incelenecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tasarımının ve İçeriğinin Paylaşılması | Kaynaklarda ilgili bölümler okunacak | |
2 | Modern Psikoloji Biliminin Doğuşu ve Gelişim Süreci | ||
3 | Duyum ve Algının Temel Kavramları | ||
4 | Öğrenmede Temel Kavramlar, Koşullanma ve Davranışçılık Kuramı ve Etkileri | ||
5 | Kişilik ve Kişilik Kuramları | ||
6 | Sosyal Öğrenme Kuramları ve Albert Bandura’nın Sosyal Bilişsel Kuramı | ||
7 | Gestalt Psikolojisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Güdülenme ve Güdülenme İle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar | ||
10 | Sigmund Freud ve Psikanaliz | ||
11 | Carl Gustav Jung ve Analitik Psikoloji | ||
12 | Alfred Adler ve Bireysel Psikoloji | ||
13 | Karen Horney ve Kültürel Psikoloji | ||
14 | Yeni Medya ve Bağımlılık | ||
15 | Final sınavı |
1. Adler, A. (2018). Bireysel Psikoloji, çev:Kılıçoğlu, A. İstanbul: Say Yayınları; 2. Adler, A. (2018). İnsanı Tanıma Sanatı, çev:Şipal, K. İstanbul: Say Yayınları; 3. Baron, R. A. (1992). Psychology, Allyn & Bacon A Division of Simon & Schuster, Inc. Printed in the United States of America; Cüceloğlu, D. (2014). İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Kitabevi; 4. Freud, S. (2000). Metapsikoloji, çev: Yardımlı, A. İstanbul: İdea Yayınevi; 5. Hall, C, S. (2016). Freudyen Psikolojiye Giriş, çev: Devrim, E. İstanbul: Kaknüs Yayınları; 6. Horney, K. (2018). Çağımızın Nevrotik Kişiliği, çev: Kıcır, B. İstanbul: Sel Yayıncılık; 7. Horney, K. (2017). Nevrozlar ve İnsan Gelişimi, çev: Erbatur, E. İstanbul: Sel Yayıncılık; 8. Jung, C, G. (2015). Analitik Psikoloji Üzerine İki Deneme, çev: Yılmaz, İ, H. İstanbul: Pinhan Yayıncılık; 9. Jung, C, G. (2016). Analitik Psikoloji Sözlüğü, çev: Nirven, N. İstanbul: Pinhan Yayıncılık; 10. Jung, C, G. (2016). Freud ve Psikanaliz, çev: Yılmaz, İ, H. İstanbul: Pinhan Yayıncılık; 11. Myers, D. ve Dewall, N. (2017). Psikoloji, çev editörü: Batıgün, A, D. Ankara: Palme Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |