Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ338 | Keman VI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Kemanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Keman repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonları ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması.Oda müziği gruplarıyla ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılacak küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Keman tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla bilimsel ve akademik araştırmalara katkı sağlanması.
Öğr.Gör.Ezgi Yürümez
1 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
2 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
3 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
4 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
5 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
6 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
7 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
8 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
9 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
10 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
11 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
12 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
13 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
14 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra ( topluluk ) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımın desteklenmesi. Keman icrasının teorik yanı dışında fiziksel ve psikolojik desteğin sağlanması.
Tüm tellerde dördüncü poziyona kadar temiz ses üretimi üç oktav gam ve arpej icraları. Sağ ve sol el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları. Romantik ve klasik dönem konçerto ve sonat icraları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | Uygulama Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
2 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | |||
3 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | |||
4 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | |||
5 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | |||
6 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | |||
7 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. Studies on all positions and transitions on the violin. Determining the appropriate repertoire in order to easily apply these transitions on works. Intonation and scale studies. Studies on right hand bow techniques in violin. J.S.Bach La Min and Mi Maj. violin concertos. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etudes. N.Paganini Caprice No.16. Schradieck exercises. Mendelssohn, Barber and Kuchler Violin Concertos to suit the student's level. | |||
8 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. Ensuring an integrity between periods and forms with works including Baroque, Classical, Romantic and Contemporary periods and the repertoire in which the ability to perform in accordance with the styles of the period is gained. Gaining condition and competence in the performance of these works belonging to different periods. | |||
9 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. Ensuring an integrity between periods and forms with works including Baroque, Classical, Romantic and Contemporary periods and the repertoire in which the ability to perform in accordance with the styles of the period is gained. Gaining condition and competence in the performance of these works belonging to different periods. | |||
10 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. Ensuring an integrity between periods and forms with works including Baroque, Classical, Romantic and Contemporary periods and the repertoire in which the ability to perform in accordance with the styles of the period is gained. Gaining condition and competence in the performance of these works belonging to different periods. | |||
11 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. Ensuring an integrity between periods and forms with works including Baroque, Classical, Romantic and Contemporary periods and the repertoire in which the ability to perform in accordance with the styles of the period is gained. Gaining condition and competence in the performance of these works belonging to different periods. | |||
12 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. Ensuring an integrity between periods and forms with works including Baroque, Classical, Romantic and Contemporary periods and the repertoire in which the ability to perform in accordance with the styles of the period is gained. Gaining condition and competence in the performance of these works belonging to different periods. | |||
13 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. Ensuring an integrity between periods and forms with works including Baroque, Classical, Romantic and Contemporary periods and the repertoire in which the ability to perform in accordance with the styles of the period is gained. Gaining condition and competence in the performance of these works belonging to different periods. | |||
14 | Final performansına hazırlık. Preparation for the final performance. Uygulama Görsel-,İşitsel,Dokunsal. Visual, auditory, tactile. | Final performansına hazırlık. Preparation for the final performance. Uygulama Görsel-,İşitsel,Dokunsal. Visual, auditory, tactile. | Final performansına hazırlık. Preparation for the final performance. Uygulama Görsel-,İşitsel,Dokunsal. Visual, auditory, tactile. |
Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Suzuki Volume 1-2, Galamian – Contemporary Violin Technique, T.R.T Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |
ÖÇ 13 |
ÖÇ 14 |