Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Tasarım yaklaşımlarını tarihsel eşiklere özel bir vurgu yaparak tartışabilmek |
2 |
Mimari tasarım sürecini ve onun mantıksal, bilişsel ve görsel prosedürlerini tartışma. |
3 |
Tasarımcı davranışını disiplinler arası bir bağlamda incelemek, tasarımcıların düşünme, yapma ve araç kullanma stratejilerini değerlendirmek. |
4 |
Tasarım, tasarım medyası, tasarım süreçleri ve tasarımcılar dünyası hakkında güncel yaklaşımları anlayabilme ve tartışabilme. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Derse Giriş ve Tanışma |
|
|
2 |
Tasarım Düşüncesi - Tanımlar |
|
|
3 |
Estetik Düşünce |
|
|
4 |
Teorik Kavram Olarak Form ve Biçim |
|
|
5 |
Bağlam ve Zemin |
|
|
6 |
Tarihi Çevrede Yeni Yapı Tasarımı |
|
|
7 |
Malzeme ve Tektonik kavramı |
|
|
8 |
Vize |
|
|
9 |
Vize üzerine değerlendirme |
|
|
10 |
Doğa ve Mimetik |
|
|
11 |
Mimarsız Mimarlıklar- Yerel Mimari |
|
|
12 |
Beden- Mekan İlişkisi |
|
|
13 |
İnteraktif Mimarlık ve Deneyim |
|
|
14 |
Medya ve Dijital Dünyanın Tasarımda Yeri |
|
|
15 |
Final |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Derse Katılım |
1 |
30 |
Bireysel Çalışma |
1 |
70 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Proje Hazırlama |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
10 |
3 |
30 |
Uygulama/Pratik |
2 |
10 |
20 |
Gözlem |
5 |
1 |
5 |
Beyin Fırtınası |
10 |
2 |
20 |
Proje Hazırlama |
1 |
30 |
30 |
Bireysel Çalışma |
1 |
20 |
20 |
Okuma |
10 |
2 |
20 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
145
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek