Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM317 | Mimari Tasarım IV | Ders | 3 | 5 | 7.00 | 5.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin mevcut Eğitim-Öğretim/ Kültür yaklaşımı ve sistemini sorgulaması Öğrencilerin mevcut sistem-mekan ilişkilerini irdelemesi ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmesi Öğrencilerin mimari aracılığıyla değişim ve dönüşümün mümkün olabileceği konusunda farkındalığının artırılması Yaşanabilirlik ve koruma bilinciyle farklı kullanımlara olanak yaratacak,kullancılarının dönüştürebilecekleri alternatif öğrenme-öğretme alanlarının üretilmesi Öğrencilerin proje konsept ve gerekliliklerini yerine getirebilecek çalışma sisteminin oluşturabilmesi Öğrencilerin ekip çalışmasını deneyimlemesi,
Öğr. Gör. Işıl İPLİK Öğr. Gör. Mert KALKAN Öğr. Gör. Eda Nur ÖZCAN
1 | Bir kent parçasını analiz edebilir. |
2 | Bir eğitim mekanı için tasarım senaryosu geliştirebilir. |
3 | Mimari tasarım ile yaptığı araştırmaları ilişkilendirebilir. |
4 | Vaziyet planı ölçeğinde tasarım kararları alabilir. |
5 | Sürdürülebilir tasarım ilkelerine göre tasarlayabilir. |
6 | Mimari tasarımı farklı anlatım teknikleri ile ifade edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Alternatif Eğitim-Öğretim/ Kültür Yerleşkesi
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Proje alanı- içeriği- işleyişi hakkında bilgilendirme | - | Düz anlatım, sunuş yolu ile öğretim, tartışma | |
2 | Proje alanının analizi Proje konusu ile ilgili araştırılan örneklerin sunumu | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | Proje alanı ile ilgili analizler yapılması Proje konusu ile ilgili örnekler araştırılıp incelenmesi | |
3 | Proje alanının analizi Proje konusu ile ilgili araştırılan örneklerin sunumu İlk tasarım senaryolarının oluşması Proje ile ilgili ilk eskizlerin incelenmesi | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | Proje alanı ile ilgili analizler yapılması Proje konusu ile ilgili örnekler araştırılıp incelenmesi Proje konusu ile ilgili eskizler yapılması | |
4 | İlk tasarım senaryolarının oluşması İhtiyaç programı, eskizler ve diyagramlar üzerinden proje tartışması | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | İlk tasarım senaryolarının geliştirilip çizime aktarılması | |
5 | İhtiyaç programı, eskizler ve diyagramlar üzerinden proje tartışması 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | İlk tasarım senaryolarının geliştirilip çizime aktarılması 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılmas | |
6 | 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket 1/200 plan-kesit-görünüşler | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması | |
7 | 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket 1/200 plan-kesit-görünüşler Jüri ön sunumları | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması Jüriye hazırlık amaçlı paftaların tamamlanması | |
8 | Vize | |||
9 | 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket 1/200 plan-kesit-görünüşler | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | Jürideki kritikler doğrultusunda gerekli değişikliklerin yapılması 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması | |
10 | 1/500 vaziyet planı 1/200 plan-kesit-görünüşler Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanması | |
11 | 1/500 vaziyet planı 1/200 plan-kesit-görünüşler 1/50 kısmi plan-kesit-görünüş Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması 1/50 ölçekte kısmi plan-kesit-görünüş hazırlanması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanmas | |
12 | 1/200 plan-kesit-görünüşler 1/50 kısmi plan-kesit-görünüş Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması 1/50 ölçekte kısmi plan-kesit-görünüş hazırlanması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanması | |
13 | 1/200 plan-kesit-görünüşler 1/50 kısmi plan-kesit-görünüş Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler | 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması 1/50 ölçekte kısmi plan-kesit-görünüş hazırlanması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanması. | ||
14 | Jüri için hazırlık Sunum ve görselleştirme çalışmaları | Sunuş yolu ile öğretim, tartışma | Jüri paftalarının ve maketin hazırlanması |
Ashley, M. (2009). Education for freedom: The goal of Steiner/Waldorf schools. P.A.Woods &G.J.Woods (Ed.), Alternative education for the 21st century (ss.209-226), Palgrave Macmillan, New York. Kaya, D& Gündüz, M, (2015) Alternatif Eğitim ve Toplumsal Değişim Üzerindeki Etkisi: “Waldorf Okulları Örneği” Millî Eğitim Sayı 205 Brown, M., Long, P. (2006) Trends in Leaming Space Design. In Obliger D. G. (ed.), Learning Spaces. Educause. Hern, M. (2008). Alternatif Eğitim: Hayatımızın Okulsuzlaştırılmak (Cev.Eylem CağdaşBaboğlu), Kalkedon, İstanbul Dündaralp,B. (2014) Başka bir okula inanmak mümkün mü? EGE MİMARLIK MART 2014/5 http://ddrlp.com/20145-baska-bir-okul-mumkune-inanmak-ege-mimarlik-85-86/ Mattila, P. (2017). Geleceğin okulunu yaratmak: Finlandiya’dan devrimsel düşünce ve tasarımlar. Eğitim Yapıları. Betonart, 53, 3, 50-53 Artun, A.( 2009). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı, İletişim Yayıncılık. Ardaman, E., (2011). İDGSA'da Temel Sanat Eğitimi, Ortak Atölye Deneyimi ve Mimarlık Eğitimi, Mimarist, 41.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 13 | 10 | 130 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |