GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMIM317 Mimari Tasarım IV Ders 3 5 7.00 5.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin mevcut Eğitim-Öğretim/ Kültür yaklaşımı ve sistemini sorgulaması Öğrencilerin mevcut sistem-mekan ilişkilerini irdelemesi ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmesi Öğrencilerin mimari aracılığıyla değişim ve dönüşümün mümkün olabileceği konusunda farkındalığının artırılması Yaşanabilirlik ve koruma bilinciyle farklı kullanımlara olanak yaratacak,kullancılarının dönüştürebilecekleri alternatif öğrenme-öğretme alanlarının üretilmesi Öğrencilerin proje konsept ve gerekliliklerini yerine getirebilecek çalışma sisteminin oluşturabilmesi Öğrencilerin ekip çalışmasını deneyimlemesi,


Öğr. Gör. Işıl İPLİK Öğr. Gör. Mert KALKAN Öğr. Gör. Eda Nur ÖZCAN


1 Bir kent parçasını analiz edebilir.
2 Bir eğitim mekanı için tasarım senaryosu geliştirebilir.
3 Mimari tasarım ile yaptığı araştırmaları ilişkilendirebilir.
4 Vaziyet planı ölçeğinde tasarım kararları alabilir.
5 Sürdürülebilir tasarım ilkelerine göre tasarlayabilir.
6 Mimari tasarımı farklı anlatım teknikleri ile ifade edebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Alternatif Eğitim-Öğretim/ Kültür Yerleşkesi


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders tanıtımı, Proje alanı- içeriği- işleyişi hakkında bilgilendirme - Düz anlatım, sunuş yolu ile öğretim, tartışma
2 Proje alanının analizi Proje konusu ile ilgili araştırılan örneklerin sunumu Sunuş yolu ile öğretim, tartışma Proje alanı ile ilgili analizler yapılması Proje konusu ile ilgili örnekler araştırılıp incelenmesi
3 Proje alanının analizi Proje konusu ile ilgili araştırılan örneklerin sunumu İlk tasarım senaryolarının oluşması Proje ile ilgili ilk eskizlerin incelenmesi Sunuş yolu ile öğretim, tartışma Proje alanı ile ilgili analizler yapılması Proje konusu ile ilgili örnekler araştırılıp incelenmesi Proje konusu ile ilgili eskizler yapılması
4 İlk tasarım senaryolarının oluşması İhtiyaç programı, eskizler ve diyagramlar üzerinden proje tartışması Sunuş yolu ile öğretim, tartışma İlk tasarım senaryolarının geliştirilip çizime aktarılması
5 İhtiyaç programı, eskizler ve diyagramlar üzerinden proje tartışması 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket Sunuş yolu ile öğretim, tartışma İlk tasarım senaryolarının geliştirilip çizime aktarılması 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılmas
6 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket 1/200 plan-kesit-görünüşler Sunuş yolu ile öğretim, tartışma 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması
7 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket 1/200 plan-kesit-görünüşler Jüri ön sunumları Sunuş yolu ile öğretim, tartışma 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması Jüriye hazırlık amaçlı paftaların tamamlanması
8 Vize
9 1/500 vaziyet planı ve kütle kararları Arazi kesitleri, siluetler ve maket 1/200 plan-kesit-görünüşler Sunuş yolu ile öğretim, tartışma Jürideki kritikler doğrultusunda gerekli değişikliklerin yapılması 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması
10 1/500 vaziyet planı 1/200 plan-kesit-görünüşler Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler Sunuş yolu ile öğretim, tartışma 1/500 ölçekte vaziyet planı ve kütle kararına yönelik çalışmalar yapılması 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanması
11 1/500 vaziyet planı 1/200 plan-kesit-görünüşler 1/50 kısmi plan-kesit-görünüş Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler Sunuş yolu ile öğretim, tartışma 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması 1/50 ölçekte kısmi plan-kesit-görünüş hazırlanması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanmas
12 1/200 plan-kesit-görünüşler 1/50 kısmi plan-kesit-görünüş Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler Sunuş yolu ile öğretim, tartışma 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması 1/50 ölçekte kısmi plan-kesit-görünüş hazırlanması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanması
13 1/200 plan-kesit-görünüşler 1/50 kısmi plan-kesit-görünüş Maket ve 3 boyutlu görselleştirmeler 1/200 ölçekte tasarım çalışmaları yapılması 1/50 ölçekte kısmi plan-kesit-görünüş hazırlanması Maket ve 3 boyutlu görsellerin hazırlanması.
14 Jüri için hazırlık Sunum ve görselleştirme çalışmaları Sunuş yolu ile öğretim, tartışma Jüri paftalarının ve maketin hazırlanması

Ashley, M. (2009). Education for freedom: The goal of Steiner/Waldorf schools. P.A.Woods &G.J.Woods (Ed.), Alternative education for the 21st century (ss.209-226), Palgrave Macmillan, New York. Kaya, D& Gündüz, M, (2015) Alternatif Eğitim ve Toplumsal Değişim Üzerindeki Etkisi: “Waldorf Okulları Örneği” Millî Eğitim Sayı 205 Brown, M., Long, P. (2006) Trends in Leaming Space Design. In Obliger D. G. (ed.), Learning Spaces. Educause. Hern, M. (2008). Alternatif Eğitim: Hayatımızın Okulsuzlaştırılmak (Cev.Eylem CağdaşBaboğlu), Kalkedon, İstanbul Dündaralp,B. (2014) Başka bir okula inanmak mümkün mü? EGE MİMARLIK MART 2014/5 http://ddrlp.com/20145-baska-bir-okul-mumkune-inanmak-ege-mimarlik-85-86/ Mattila, P. (2017). Geleceğin okulunu yaratmak: Finlandiya’dan devrimsel düşünce ve tasarımlar. Eğitim Yapıları. Betonart, 53, 3, 50-53 Artun, A.( 2009). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı, İletişim Yayıncılık. Ardaman, E., (2011). İDGSA'da Temel Sanat Eğitimi, Ortak Atölye Deneyimi ve Mimarlık Eğitimi, Mimarist, 41.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Örnek Vaka İncelemesi 7 3 21
Bireysel Çalışma 13 10 130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 175

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek