GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMIM210 Mimari Tasarım III Ders 2 4 8.00 4.00

Lisans



Bir kent parçasının analizinden başlayarak mimari ölçeğe kadar inilen süreç içinde, öğrencilerin gözlemlerine ve araştırmalarına dayanarak belirlenen konu ve programlara göre tasarımlar geliştirilmesi amaçlanır.


Öğr. Gör. Eda Nur ÖZCAN Öğr. Gör. Işıl İPLİK


1 Çevre şartlarını analiz edebilir.
2 Bir çalışma alanı için tasarım senaryosu geliştirebilir.
3 Mimari tasarım ile yaptığı araştırmaları ilişkilendirebilir.
4 Vaziyet planı ölçeğinde tasarım kararları alabilir.
5 Projenin gerektirdiği çizimleri farklı anlatım teknikleriyle ifade edebilir.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders, bir ortak çalışma alanı yapısının tasarımı ve proje olarak sunumunu içerir. Öğrencinin maksimum 2500 m2’lik yapı alanını çözmesi beklenir. - Öğrencinin 3 boyutlu çalışmalarda maket yapması zorunludur. İsteyen öğrenciler buna ek olarak bilgisayar programları ile model de yapabilirler. - Öğrencilerin maket yapımında lazer kesim kullanması yasaktır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 - Atölye konusunun tartışılması - Öğrencilerin sorularının yanıtlanması - Atölye 1: Co-working kavramının örnekler üzerinden araştırılması - Atölye 2: Arazi analizlerinin yapılması
2 - Atölye 1 ve 2’nin sunumları (5p) - Atölye 3: Atölye 1 ve 2’nin değerlendirmesi sonrası gereken analiz ve örnek inceleme revizyonlarının yapılması
3 - Atölye 3’ün sunumları (5p) - Atölye 4: İhtiyaç programının belirlenmesi, senaryo oluşturulması - Atölye 5: Senaryo üzerinden fikir diyagramları ve eskizler oluşturulması
4 - Atölye 4 ve 5’in sunumları (5p) - Atölye 6: Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden 1/500 ölçekte kütle ve vaziyet planı çalışmaları (vaziyet planı, kütle maketi, siluetler)
5 - Atölye 6’nın sunumları (5p) - Atölye 7: Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden 1/500 ölçekte kütle ve vaziyet planı çalışmaları (vaziyet planı, kütle maketi, siluetler)
6 Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden 1/500 ölçekte kütle ve vaziyet planı çalışmaları (vaziyet planı, kütle maketi, siluetler)
7 - Vize teslim kriterlerinin ve istenilenlerin öğrencilere aktarımı - Öğrencilerin vize öncesi sunumları ve kritikler
8 - Öğrencilerin vize öncesi son sunumları ve kritikler - Atölye Çalışması 8: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları (Vize sonrası değerlendirilmek üzere)
9 Ara Sınav
10 - Vize sunumundaki kritiklere göre revize çalışmaların incelenmesi - Atölye Çalışması 8: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları
11 - Atölye 8’in sunumları (5p) - Atölye Çalışması 9: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.)
12 - Atölye 9’un sunumları (5p) - Atölye Çalışması 10: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.)
13 - Atölye 10’un sunumları (5p) - Atölye Çalışması 11: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.)
14 - Atölye 11’in sunumları (5p) - Atölye Çalışması 12: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) - Yapılan çalışmaların görselleştirmeleri üzerine son kritikler
15 Jüri için hazırlık, sunum ve görselleştirme çalışmaları

1. Projeler Yapılar 2: Ofisler, Yem YAYIN, 2023. 2.Tasarım Dergisi, Sayı 275, Ofis Yapıları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 6 6
Tartışma 12 3 36
Örnek Vaka İncelemesi 3 3 9
Rapor Hazırlama 5 3 15
Proje Hazırlama 12 3 36
Proje Sunma 12 1 12
Bireysel Çalışma 12 5 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 200

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek