Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM108 | Mimari Tasarım I | Ders | 1 | 2 | 8.00 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, proje alanına yaklaşım, bağlamın çözümlenmesi, irdelenmesi, sorunsalın belirlenmesi, çözümlenmesi ve gerekli ölçek uyarınca öneriler getirilmesidir.
Öğr. Gör. Işıl İPLİK Öğr. Gör. Mert KALKAN Öğr. Gör.Uğur İMAMOĞLU
1 | Çevre şartlarını analiz edebilir. |
2 | Tasarım senaryosu geliştirebilir. |
3 | Bir senaryo kapsamında tasarlayabilir. |
4 | Konuta dair bir tasarım problemini çözebilir |
5 | Mimari tasarımı farklı anlatım teknikleri ile ifade edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok.
Proje kapsamında, proje alanını mahalle ölçeğinden yaklaşımla fiziksel ve sosyal olarak analiz etmek, çıkarımda bulunmak, problemlere sistematik olarak yaklaşarak çözüm önerileri getirmek konu edilmektedir. Söz konusu problematik kültürel, ekonomik, ontolojik ve teknik boyutları ile ele alınmakta ve alanın yaşama biçimini, pozitif alışkanlıklarını, belleğini destekleyen; sorunları çözümlemeye yönelik konsept ve teknik proje üretimi gerçekleştirilmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | - Tanışma - Atölye konusunun tartışılması - Öğrencilerin sorularının yanıtlanması | - Atölye Çalışması 1: Senaryo geliştirme (1 A4 yazılı) - Atölye Çalışması 2: Kendi yaşadığı evin çizimleri (1plan, 1kesit, 1perspektif) | ||
2 | Analiz Sunumu | - Öğrencilerin Atölye 1-2 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 3: Araziye ilişkin üst ölçek analizlerin yapılması - Atölye Çalışması 4: Proje konusu üzerine örnek incelemeler yapılarak arşiv oluşturulması (Co-Living kavram tartışması) | ||
3 | - Öğrencilerin atölye 3-4 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 5: Üst ölçek analizler, senaryo ve örnekler üzerinden konsept geliştirilmesi. (fikir diyagramları, ihtiyaç programı ve eskizler oluşturulması) | |||
4 | - Öğrencilerin atölye 5 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 6: Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden konsept geliştirilmesi. (1/200 plan ve kesit eskiz çalışmaları) | |||
5 | - Öğrencilerin atölye 6 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 7: Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden konsept geliştirilmesi. (1/100 maket ve sunum çalışmaları) | |||
6 | - Vize teslim kriterlerinin ve istenilenlerin öğrencilere aktarımı | - Öğrencilerin sunumları ve kritikler | ||
7 | - Öğrencilerin sunumları ve kritikler | |||
8 | - Öğrencilerin vize öncesi son sunumları ve kritikler - Atölye Çalışması 8: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları (Vize sonrası değerlendirilmek üzere) | |||
9 | Ara Sınav | Jüri | ||
10 | - Vize sunumundaki kritiklere göre revize çalışmaların incelenmesi | |||
11 | - Öğrencilerin Atölye 8 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 9: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) | |||
12 | - Öğrencilerin Atölye 9 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 10: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) | |||
13 | - Öğrencilerin Atölye 10 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 11: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) | |||
14 | - Öğrencilerin Atölye 11 çalışması sunumları (5p) - Atölye Çalışması 12: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) - Yapılan çalışmaların görselleştirmeleri üzerine son kritikler | |||
15 | - Jüri için hazırlık, sunum ve görselleştirme çalışmaları |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Proje Sunma | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |