GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMIM121 Temel Tasarım Ders 1 1 4.00 4.00

Lisans


Türkçe


Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin öğretilmesi ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi


Öğr. Gör. EDA NUR ÖZCAN


1 Mimari tasarıma dair temel öge ve prensiplerin öğretilmesi
2 Öğrencinin soyutlama becerisinin geliştirilmesi
3 Öğrencinin görsel algısı, görsel temsil üretme becerisi ve ifadesinin geliştirilmesi

Birinci Öğretim



Yok


Temel Tasar öğelerinin tanıtımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, sekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler, Şekil-Zemin ilişkileri, Şekil-Zemin anlatımları. Temel Tasar ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritim ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tasarım Elemanlarına Giriş, Çizgi Çalışması Çizgi çalışması
2 Tasarım Elemanları: Çizgi, Nokta, Form, Biçim
3 İki Boyutlu Çizimlerde Üç Boyutlu Etki Arayışı
4 Görsel algı
5 Tasarım İlkeleri Çizim çalışmaları
6 Soyutlama, stilizasyon Soyutlama çizim çalışmaları
7 Soyutlama, stilizasyon stilizasyon çizim çalışmaları
8 Vize haftası
9 Hiyerarşi Hiyerarşik kompozisyon çalışmaları
10 Doğadan analiz Doğadan analiz çalışmaları
11 Renk teorisi, renk çarkı Ton çalışmaları
12 Renk teorisi Serbest renk çalışması
13 Renkli akordeon çalışması
14 Renkli Akordeon Çalışması Akordeon maketi çalışması
15 Final

Temel Tasarım - Prof. Dr. Latife Kübra Gürer Prof. Dr. Özcan, Z., Bayraktar, N., vd.. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Kitap. 2012 Ching, F. D. Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons, 2014 Farrelly, L., Fundamentals of Architecture, Academia, AVA Publishing, 2007 McKim, H.R., Experiences in Visual Thinking, Brooks/Cole Publishing Company, 1980 Gombrich E.H., The Story of Art, Phaidon Press, London,1995 4. De Sausmarez, M., Basic design: the dynamics of visual form, London: A. & C. Black, 2001 Landa, R., Thinking Creatively: New Ways to Unlock Your Visual Imagination, North Light Books, 1998



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 3 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Performans 2 14 28
Toplam İş Yükü (saat) 108

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek