Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM121 | Temel Tasarım | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin öğretilmesi ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi
Öğr. Gör. EDA NUR ÖZCAN
1 | Mimari tasarıma dair temel öge ve prensiplerin öğretilmesi |
2 | Öğrencinin soyutlama becerisinin geliştirilmesi |
3 | Öğrencinin görsel algısı, görsel temsil üretme becerisi ve ifadesinin geliştirilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Temel Tasar öğelerinin tanıtımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, sekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler, Şekil-Zemin ilişkileri, Şekil-Zemin anlatımları. Temel Tasar ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritim ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tasarım Elemanlarına Giriş, Çizgi Çalışması | Çizgi çalışması | ||
2 | Tasarım Elemanları: Çizgi, Nokta, Form, Biçim | |||
3 | İki Boyutlu Çizimlerde Üç Boyutlu Etki Arayışı | |||
4 | Görsel algı | |||
5 | Tasarım İlkeleri | Çizim çalışmaları | ||
6 | Soyutlama, stilizasyon | Soyutlama çizim çalışmaları | ||
7 | Soyutlama, stilizasyon | stilizasyon çizim çalışmaları | ||
8 | Vize haftası | |||
9 | Hiyerarşi | Hiyerarşik kompozisyon çalışmaları | ||
10 | Doğadan analiz | Doğadan analiz çalışmaları | ||
11 | Renk teorisi, renk çarkı | Ton çalışmaları | ||
12 | Renk teorisi | Serbest renk çalışması | ||
13 | Renkli akordeon çalışması | |||
14 | Renkli Akordeon Çalışması | Akordeon maketi çalışması | ||
15 | Final |
Temel Tasarım - Prof. Dr. Latife Kübra Gürer Prof. Dr. Özcan, Z., Bayraktar, N., vd.. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Kitap. 2012 Ching, F. D. Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons, 2014 Farrelly, L., Fundamentals of Architecture, Academia, AVA Publishing, 2007 McKim, H.R., Experiences in Visual Thinking, Brooks/Cole Publishing Company, 1980 Gombrich E.H., The Story of Art, Phaidon Press, London,1995 4. De Sausmarez, M., Basic design: the dynamics of visual form, London: A. & C. Black, 2001 Landa, R., Thinking Creatively: New Ways to Unlock Your Visual Imagination, North Light Books, 1998
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Performans | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |