GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYON427 Bilişim Etiği Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Dersin temel amacı; öğretmen adaylarına, bilişim eknolojilerinin kullanımı sırasında ortaya çıkabilecek güvenlik sorunlarını çözümleme ve etik problemlere karşı doğru bakış açısını ortaya koyabilme becerisi kazandırmaktır.



1 Öğrenciler işverene, müşteriye ve topluma karşı sorumlulukların farkında olma becerisi kazanırlar. Öğrenciler ilgili meslek kuruluşlarının mesleki davranış kurallarını öğrenirler. Öğrenciler meslekle ilgili ahlaki konularda bir görüşe sahip olurlar. Öğrenciler meslek yaşamı boyunca ahlaki konuları göz önünde bulundurarak ahlaken doğru,yasal ve meslek kurallarına uygun davranma gereğini duyarlar. Öğrenciler meslekle ilgili ahlaki görüşü sözlü ve yazılı olarak savunabilirler.

Birinci Öğretim



Yok


Etik kavramı; bilgisayar güvenliğinin tarihsel gelişimi; etik-meslek ilişkisi ve profesyonel etik; etik ilkelerin doğası; dijital vatandaşlık ve bilgi toplumu bireyinin etik sorumlulukları; bilişim kaynaklarının kullanımında etik sorunlar; bilginin doğruluğu; bilgiye erişim; mahremiyet; veri koruma; fikrî mülkiyet, telifler, patentler ve lisans anlaşmaları; bilişim hukuku; bilişim suçları; bilişim suçlarının toplumsal etkileri; siber uzay ve siber güvenlik ile ilgili temek kavramlar; siber aktörler ve saldırı yöntemleri; siber savunma yöntemleri; mobil ve sosyal medya ortamlarında güvenlik; ağ güvenliği; kişisel ve kurumsal veri güvenliği yönetimi; bilişim mevzuatı ve hukuku.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Veri iletişimi
2 LAN ve ETHERNET
3 Protokol ve Port kavramları
4 TCP yapısı
5 Internet Protokol (IP)
6 ARP izleme
7 Vize Sınavı
8 Kodlama Teknikleri
9 Anahtar tabanlı şifreleme
10 Kötüye kullanım ve saldırı yöntemleri
11 Saldırı kodları
12 Kurumsal Ağ Güvenliği
13 Siber güvenlik ve Risk yönetimi
14 Final Sınavı

Barger, R. N. (2008). Computer ethics: A case-based approach. New York, NY: Cambridge University Press. • Mason, R. O. (1986). Four ethical issues of information age. MIS Quarterly, 10,(1), 5-12. Bynum, T. (2001). Computer ethics: Its birth and its future. Ethics and Information Technology, 3(2), 109–112.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 6 12
Performans 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 157

ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek