Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD320 | İletişim Araştırma Yöntemleri | Ders | 3 | 6 | 7.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, sosyal bilimlerin nitel ve nicel iletişim, araştırma, yöntem ve tekniklerini; araştırma tasarımı ve sürecini planlamayı, uygulamayı, incelemeyi, anlamayı ve öğrenmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler hipotez oluşturma, geleneksel ve yeni medyadaki verileri analiz etme ve analiz etmenin farklı yöntemleri olan nitel ve nicel yöntem ve teknikleri öğrenerek, bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, atıf yapabilme, verileri analiz etme ve elde edilen verilerin raporlanması konularında yetkinliğe sahip olacaktır.
Doç. Dr. Gülsün BOZKURT
1 | Bilimsel bilginnin temel kavramlarını açıklar |
2 | Bilimsel bilginin neden gerekli olduğunu tartışır |
3 | Araştırmanın problemi, amacı ve hipotezlerini geliştirir |
4 | Nitel ve nicel araştırma yöntem ve tekniklerinden araştırmasına uygun olanını seçer. |
5 | Araştırma verilerinin analizini raporlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, nitel ve nicel araştırma teknikleri aracılığıyla iletişim araştırması teorilerini ve uygulamalarını keşfedecektir. Davranışsal ve sosyal bilimlerdeki araştırmalara uygulanabilecek paradigmaları, yöntemleri ve teknikleri, özellikle iletişime vurgu yaparak inceleyecektir. Bu amaçla anketler, vaka çalışmaları, deneysel ve yarı deneysel araştırma, gözlem, odak grup tartışması, derinlemesine/yoğun görüşme, içerik analizi ve doküman analizi tartışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tasarımı ve Ders İçeriğinin Paylaşılması | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | Makale inceleme, okuma |
2 | Bilim, Bilimsel Bilgi ve Toplumsal Bilimlerinin Tarihsel Gelişimine Giriş | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
3 | Metodolojinin Anlamları Toplum Bilimlerinde Üç Yaklaşım: Pozitivist Sosyal Bilim, Yorumlayıcı Sosyal Bilim ve Eleştirel Sosyal Bilim | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
4 | Araştırma Tasarımı ve Süreci | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
5 | Araştırmada Nitel ve Nicel Yönelimler | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | makale okuma |
6 | Örnekleme Yöntemleri | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
7 | İletişim Araştırmalarında Nitel Yöntemler | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | |
8 | Ara Sınav | |||
9 | Netnografi | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok | |
10 | Sormaca (Anket) Tekniği | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
11 | Odak Grup Yöntemi | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
12 | İçerik Çözümleme Yöntem ve Tekniği | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
13 | Araştırma ödevleri | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
14 | Raporlama | yok | düz anlatım soru-cevap grup çalışması | yok |
15 | Final Sınavı |
1) Aziz, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 2) Creswell, J, W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, çev: Demir, S, B. Ankara: Eğiten Kitap. 3) Duverger, M. (2014). Toplum Bilimlerinde Araştırma Yöntem ve Teknikleri, çev: Ozankaya, Ö. İstanbul: Cem Yayınevi. 4) Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 5) Neuman, W, L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar -1, çev: Özge, S., Ankara: YayınOdası 6) Neuman, W, L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar -2, çev: Özge, S., Ankara: YayınOdası 7) Punch, K. (2005). Introduction to Social Research - Quantitive and Qualitive Approach. Second Ed., Sage Publications Inc., California. 8) Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, çev: Bayrak, D. Arslan, B. & Akyüz, Z. Ankara: Siyasal Kitabevi. 9) Snee, H ve vd. (2016). Sosyal Bilimler İçin Dijital Yöntemler, çev: Krakulakoğlu, S, E. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 10) Yıldırım, B. (2015). İletişim Araştırmalarında Yöntemler, Ed. Yıldırım, B., Konya: LiteraTürk.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |