Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMTE301 | Written Translation Skills I | Ders | 3 | 5 | 7.00 | 3.00 |
Lisans
Öğrencilerimizin önlerine gelen yazılı metinleri anlayıp yorumlayarak tekrar yazılı halde çevirilerini sunabilmelerini sağlamak.
1 | Students will be able to analyze written texts |
2 | Students will be able to recognize the differences of the fields in written translation and use the necessary methodology . |
3 | Students will be familiar with the translation processes in written texts |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrencilerimize çeşitli alan ve yapılarda sunulan İngilizce metinler beraberce incelenip sonucunda çevirisini yapmaları sağlanacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Tanışma, Çeviri Stratejileri | ||
2 | Çeviri amaçlı metin çözümlemesi | ||
3 | Gıda alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
4 | Tarih alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
5 | Teknoloji alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
6 | Sürdürülebilirlik alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe)ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
7 | Midterm | ||
8 | Küresel sorunlar konusunda yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce)ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
9 | Ekoloji alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
10 | Sağlık alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
11 | Mimari alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
12 | İletişim alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
13 | İnnovasyon alanında yazılmış bir metnin analizi, çevirisi(İngilizce-Türkçe/Türkçe-İngilizce) ve çeviri sürecine dair bir analiz yapılması | ||
14 | Değerlendirme |
Hand outs
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |