Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMTE105 | Writing I | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Yazıyı oluşturan temel öğeleri öğretmek ve uygulamak.
Şenay Tanrıvermiş
1 | Akademik makale okuma ve çözümleme |
2 | Öğrenciler bir tez cümlesini oluşturabilecek ve diğer cümle yapılarıyla farkı görecekler. |
3 | Sözcük Bilgisi ve Yanlışları |
4 | Metnin omurgasını oluşturma ve içeriği zenginleştirme metotları öğrenilecek. |
5 | Akıcı ve bütünlüğü olan yazma için bağlaçların doğru kullanılması sağlanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Cümleyi oluşturan öğeler Paragraf Yazma Makale yazma Deneme yazma Yazıda içeriği denetleme
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ders içeriğinin, beklentilerin ve koşulların konuşulması | ||
2 | Paragraf yazma | ||
3 | Metinde Kronolojik Sıralama Oluşturma | ||
4 | Neden ve Sonuç Kompozisyonu | ||
5 | Karşılaştırma ve Kıyaslama Kompozisyonu | ||
6 | Karşılaştırma ve Kıyaslama Kompozisyonu (Devam) | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Alıntı Yapma ve Kaynak Gösterme | ||
9 | Kaynakça Hazırlama ve İntihal | ||
10 | Yaratıcı yazma teknikleri | ||
11 | Özet çıkarma yöntemleri | ||
12 | Geri bildirim metinleri nasıl yazılır? | ||
13 | Genel tekrar | ||
14 | Final Sınavı |
Stuart J.'Split Cherry Tree'. Bradbury, R. (1953). "The Golden Kite and The Silver Wind". Rooks, George M., Paragraph Power Communicating Ideas Through Paragraphs, Longman, New York, 1999. Barnet, Sylvan and Bedau Hugo. Critical Thinking Reading Writing. Bedford /St.Martin?s. Boston and New York, 1999. Blanchard, Karen ve Christine Root. Ready to Write More From Paragraph to Essay,Longman, New York, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 8 | 8 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 12 | 12 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 | 20 |
Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 2 | 18 | 36 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |