Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESSH322 | Eğitim ve Sosyal Hizmet | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin insanın varlık yapısından hareketle eğitimin neliği ve amacı arasında bir bağ kurabilmesini sağlamak ve temel bir hak olan eğitimin, insanlaşmadaki rolünü kavramalarına yardımcı olmaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin, eğitim ve sosyal hizmet uygulamaları arasındaki ilişkiyi anlamaları, okul sosyal hizmeti alanında bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Çiğdem Kocaman
1 | Hassas grupların eğitiminde teori ve pratik gelişmeleri kavrar |
2 | Eğitimin ne olduğunu, amacını (insanın ne için eğitildiğini) bilir. |
3 | Eğitimin insan yaşamındaki öneminin farkında olur. |
4 | Temel insan hakkı olarak eğitim ile sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi kavrar. |
5 | Okul sosyal hizmeti ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
İnsan felsefesinin ve eğitim felsefesinin temel kavramlarından hareketle, insanın varlık yapısı, özellikleri ve olanakları ile eğitimin neliği ve amacı arasında ne türden bir bağ olduğunu açıklığa kavuşturmak ve ayrıca, temel bir hak olan eğitimin sosyal hizmet ile olan bağını kurarak, okul sosyal hizmeti alanını irdelemek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve Sosyal Hizmet İlişkisi | ||
2 | Eğitim Nedir? | ||
3 | İnsan ve Eğitim İlişkisi | ||
4 | İnsan ve Eğitim İlişkisi | ||
5 | İlgili tüm Sistemlerle Aile ve akrabalık İlişkilerinin Yapılandırılması | ||
6 | Okul Sosyal Hizmeti, Tarihsel Gelişimi, Amacı ve Kapsamı | ||
7 | Okul Kültürü ve Okul İklimi | ||
8 | Vize | ||
9 | Çocuklarda Davranış Problemleri | ||
10 | Çocuklarda Davranış Problemleri ve Sosyal Sorunlar | ||
11 | Çocuklarda Davranış Problemleri, Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet Müdahalesi | ||
12 | Özel Gereksinimli Çocuklarla Sosyal Hizmet | ||
13 | Örnek Vaka Çalışmaları | ||
14 | Örnek Vaka Çalışmaları |
1- Muttalip Özcan, İnsan Felsefesi: İnsanın Neliği Üstüne Bir Soruşturma, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2006. 2- Takiyettin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi, Doğubatı Yayınları, Ankara, 2015. 3- Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2019. 4- JoAnn Jarolmen, Okul Sosyal Hizmeti-Bir Uygulama Klavuzu, Yasemin Özkan (Çev.), Nika Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |