GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESSH322 Eğitim ve Sosyal Hizmet Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin insanın varlık yapısından hareketle eğitimin neliği ve amacı arasında bir bağ kurabilmesini sağlamak ve temel bir hak olan eğitimin, insanlaşmadaki rolünü kavramalarına yardımcı olmaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin, eğitim ve sosyal hizmet uygulamaları arasındaki ilişkiyi anlamaları, okul sosyal hizmeti alanında bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Çiğdem Kocaman


1 Hassas grupların eğitiminde teori ve pratik gelişmeleri kavrar
2 Eğitimin ne olduğunu, amacını (insanın ne için eğitildiğini) bilir.
3 Eğitimin insan yaşamındaki öneminin farkında olur.
4 Temel insan hakkı olarak eğitim ile sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi kavrar.
5 Okul sosyal hizmeti ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim



Yok


İnsan felsefesinin ve eğitim felsefesinin temel kavramlarından hareketle, insanın varlık yapısı, özellikleri ve olanakları ile eğitimin neliği ve amacı arasında ne türden bir bağ olduğunu açıklığa kavuşturmak ve ayrıca, temel bir hak olan eğitimin sosyal hizmet ile olan bağını kurarak, okul sosyal hizmeti alanını irdelemek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Eğitim ve Sosyal Hizmet İlişkisi
2 Eğitim Nedir?
3 İnsan ve Eğitim İlişkisi
4 İnsan ve Eğitim İlişkisi
5 İlgili tüm Sistemlerle Aile ve akrabalık İlişkilerinin Yapılandırılması
6 Okul Sosyal Hizmeti, Tarihsel Gelişimi, Amacı ve Kapsamı
7 Okul Kültürü ve Okul İklimi
8 Vize
9 Çocuklarda Davranış Problemleri
10 Çocuklarda Davranış Problemleri ve Sosyal Sorunlar
11 Çocuklarda Davranış Problemleri, Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet Müdahalesi
12 Özel Gereksinimli Çocuklarla Sosyal Hizmet
13 Örnek Vaka Çalışmaları
14 Örnek Vaka Çalışmaları

1- Muttalip Özcan, İnsan Felsefesi: İnsanın Neliği Üstüne Bir Soruşturma, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2006. 2- Takiyettin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi, Doğubatı Yayınları, Ankara, 2015. 3- Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2019. 4- JoAnn Jarolmen, Okul Sosyal Hizmeti-Bir Uygulama Klavuzu, Yasemin Özkan (Çev.), Nika Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 28 28
Tartışma 1 5 5
Örnek Vaka İncelemesi 1 5 5
Makale Kritik Etme 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Okuma 1 10 10
Ev Ödevi 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 160

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek