GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL122 Pazarlama Yönetimi Ders 1 2 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini, pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Ayrıca tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Duygu ULUDAĞ


1 Pazarlama süreci aşamalarını listeleyebilme
2 Pazarlama Bilgi Sistemi’nin alt sistemlerini öğelerine ayırabilme
3 Mikro ve makro çevre faktörlerini pazarlama açısından yorumlayabilme
4 B2B ve B2C pazarlardaki müşteri davranışlarını etkileyen faktörleri hatırlayabilme
5 Büyüme stratejilerini tanıyabilme
6 Hedef pazar bölümleme ve konumlandırma konularını özetleyebilme
7 Pazarlama karması (4P) elemanlarını gerçek işletme örnekleri üzerinden değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır


Bulunmamaktadır


Pazarlama Kavramına Giriş, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri, Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre), Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları, Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları, Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması, Hedef Pazar Bölümleme, Konumlama, Ürün Fiyat, Dağıtım, Tutundurma, Güncel Pazarlama Stratejileri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama Kavramı, Pazar, Tüketici ve Müşteri Kavramları
2 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri, Pazarlama Çevresi Analizi
3 Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre)
4 Kontrol Edilebilen İç Pazar-Çevre Faktörleri (Mikro Çevre)
5 Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları
6 Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları
7 Genel Değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
10 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
11 Konumlandırma, Ürün Politikaları ve Yeni Ürün Kararları
12 Fiyatlama Kararları ve Politikaları
13 Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
14 Tutundurma ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Güncel Pazarlama Stratejileri
15 Final Sınavı

Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Dördüncü Baskı, Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül, Birleşik Matbaacılık, 2013 Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi Pazarlama 4.0 ( Marketıng 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım POSTMODERN PAZARLAMA - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bulunmamaktadır


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 85 85
Toplam İş Yükü (saat) 125

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek