Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Tarihin çeşitli dönemleri, farklı coğrafi bölgeler ve tarihte çeşitli teorik yaklaşımları yansıtan tarihsel bilgi ve birikimi karşılaştırabilme. |
2 |
İnsanlık tarihindeki değişim sürecini, güncel olaylar ve süreçler ile geçmiş arasında ilişkiyi analiz edebilme. |
3 |
Geçmiş toplumlar, kültürler, devlet ve medeniyetler ile bunlar arasındaki ilişkiler hakkında örnek verebilme. |
4 |
Kültürel değerlerin ve kültürel mirasın korunması ile ilgili gereklilikleri açıklayabilme. |
5 |
Uygarlıkların gelişiminde öncül-artçıl etkileşimini açıklayabilme |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Giriş dersi, Kültür ve Uygarlık |
|
|
2 |
Mezopotamya ve Sami Uygarlıkları |
|
|
3 |
Mısır ve İran Uygarlığı |
|
|
4 |
Anadolu Uygarlıkları |
|
|
5 |
Yunan Uygarlığı |
|
|
6 |
Roma Uygarlığı |
|
|
7 |
Çin Uygarlığı |
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
9 |
Türk Uygarlığı |
|
|
10 |
İslâm Uygarlığı |
|
|
11 |
Ortaçağ Avrupası ve Vikinglerin Uygarlığa Katkıları |
|
|
12 |
Rönesans, Reform ve Keşifler Çağı |
|
|
13 |
Aydınlanma Çağı'nın Uygarlığa Katkıları |
|
|
14 |
Sanayi Çağı ve Uygarlığa Katkıları |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Tartışma |
13 |
1 |
13 |
Soru-Yanıt |
13 |
1 |
13 |
Beyin Fırtınası |
13 |
1 |
13 |
Bireysel Çalışma |
13 |
3 |
39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Okuma |
13 |
1 |
13 |
Ev Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
118
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek