GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
0 0 0 0

Lisans





1 Pazarlama ile İlgili Temel Kavramları anlar, tanımını, kapsamını, gelişimini analiz eder, Müşteri Odaklı Çağdaş Pazarlama Anlayışının Doğuşunu ifade eder , Pazarlama Etiğini kavrar.
2 Pazarlamanın iç ve dış çevresini tanır, pazarlamanın dış çevresini etkileyen mikro ve makro faktörleri ifade eder, pazarlama karmasının unsurlarını kavrar ve önemini ifade eder.
3 Pazarlama yönetimine ilişkin süreçleri kavrar, hedef pazarların belirlenmesinin gereğini kavrar, pazar bölümlendirmenin pazarlama stratejisiyle ilişkisini kurar, bütünleşik pazarlama iletişimi ile pazar konumlandırma arasındaki bağlantıyı ifade eder. Pazar ve tüketici kavramlarını birbiriyle bağdaştırır. Tüketici davranışlarının bütünleşik pazarlama iletişimi için önemini ifade eder.
4 Mamul kavramını ve sınıflandırılmasını anlar, BCG Matrisini ifade eder, BCG Matrisinin nerelerde kullanıldığını kavrar. Mamul planlama ve yeni mamul geliştirmenin önemini bütünleşik pazarlama iletişimi ile bağdaştırır. Mamulün hayat seyri kavramını bütünleşik pazarlama iletişiminde nasıl kullanacağını öğrenir. Marka ve marka stratejilerinin ürün bileşenlerinde nasıl kullanılacağını ifade eder.
5 Tutundurmanın anlamını ve amacını kavrar, tutundurma politikasını bütünleşik pazarlama iletişimi bağlamında ifade eder. Tutundurma karması stratejilerini, kişisel satış ve satış geliştirmeyle ilişkilendirir.
6 Reklam ve reklam çeşitlerini ifade eder. Reklamın fonksiyonlarını kavrar. Halkla ilişkiler fonksiyonu içerisinde bütünleşik pazarlama iletişimini nasıl kullanacağını ifade eder.
7 Fiyat kavramını ifade eder. Fiyat politikası ve fiyatlandırma politikalarının bütünleşik pazarlama iletişimi içerisindeki önemini kavrar. Yeni mamulü fiyatlandırma stratejilerinin neler olduğunu analiz eder.
8 Ara Sınav
9 Dağıtım kavramını ifade eder. Dağıtım kanallarını tanımlar. Başlıca dağıtım politikalarını ifade eder. Toptancılık ve perakendecilik kavramlarını açıklar. Lojistik kavramının bütünleşik pazarlama iletişimi bakımından anlamını ve önemini ifade eder.
10 İnternet aracılığıyla pazarlamanın nasıl yapılacağını ifade eder, doğrudan pazarlama kavramını tanımlar, hizmet pazarlamasını ifade eder. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile bağlantısını kurar.
11 İletişim süreci ve pazarlama iletişim sürecinin ne olduğunu ifade eder. İletişim sürecinin öğelerini tanımlar. Pazarlama iletişim modelini ve mesaj türlerini bütünleşik pazarlama iletişiminde nasıl kullanacağını ifade eder.
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi planı ve stratejilerini tanımlar. Müşteri odaklı bütünleşik pazarlama iletişiminin anlamını ve önemini ifade eder. Bütünleşik pazarlama iletişimi tekniklerinin uygulanarak hedef kitlelerle nasıl iletişime geçileceğini, ürüne ilişkin tutumların ve satın alma davranışlarının ne şekilde etkileneceğini analiz eder.
13 Pazarlama karmasının unsurları ile tutundurma karması elemanlarının birbirleriyle ilişkilerini tanımlar aralarındaki bağlantıyı kurar. Bütünleşik pazarlama iletişiminin bu organizasyon içerisinde nasıl kullanılacağını ifade eder.
14 Bütünleşik pazarlama iletişimi alanında dünyadaki yeni gelişmeleri analiz eder. Bütünleşik pazarlama iletişiminin müşteri değeri yaratılmasındaki rolünü kavrar. Sosyal pazarlama, viral pazarlama, sosyal müşteri ilişkileri yönetimi kavramlarını ifade eder. Bütünleşik pazarlama iletişiminin bir strateji olarak sağlayacağı rekabet avantajlarını analiz eder, stratejinin önemini ve değerini ifade eder.
15 Final Sınavı



Yok



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar, Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Müşteri Odaklı Çağdaş Pazarlama Anlayışının Doğuşu, Pazarlama Etiği
2 Pazarlama Çevresi ve Bu Çevreyi Etkileyen Mikro ve Makro Faktörler, Pazarlama Karmasının Unsurları
3 Pazarlama Yönetimi Süreci: Hedef Pazarların Belirlenmesi, Pazar Bölümlendirme ve Pazar Konumlandırma, Pazar ve Tüketici Kavramları, Tüketici Davranışları
4 Mamul Kavramı, Mamullerin Sınıflandırılması, BCG Matrisi, Mamul Planlama ve Yeni Mamul Geliştirmenin Önemi, Mamulün Hayat Seyri Kavramı ve Kullanım Alanları, Marka ve Marka Stratejilerinin Mamul Bileşenindeki Önemi
5 Tutundurma ve Tutundurma Politikası, Tutundurmanın Pazarlama İletişimi Bağlamında Ele Alınması, Bütünleşmiş Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması Stratejileri, Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
6 Reklam ve Reklam Çeşitleri, Reklamın Fonksiyonları, Halkla İlişkiler Tanımı ve Çeşitleri
7 Fiyat Kavramı ve Fiyat Politikası, Fiyatlandırma Yöntemleri, Yeni Mamulü Fiyatlandırma Stratejileri
8 Ara Sınav
9 Dağıtım kavramını ifade eder. Dağıtım kanallarını tanımlar. Başlıca dağıtım politikalarını ifade eder. Toptancılık ve perakendecilik kavramlarını açıklar. Lojistik kavramının bütünleşik pazarlama iletişimi bakımından anlamını ve önemini ifade eder.
10 İnternet aracılığıyla pazarlamanın nasıl yapılacağını ifade eder, doğrudan pazarlama kavramını tanımlar, hizmet pazarlamasını ifade eder. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile bağlantısını kurar.
11 İletişim süreci ve pazarlama iletişim sürecinin ne olduğunu ifade eder. İletişim sürecinin öğelerini tanımlar. Pazarlama iletişim modelini ve mesaj türlerini bütünleşik pazarlama iletişiminde nasıl kullanacağını ifade eder.
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi planı ve stratejilerini tanımlar. Müşteri odaklı bütünleşik pazarlama iletişiminin anlamını ve önemini ifade eder. Bütünleşik pazarlama iletişimi tekniklerinin uygulanarak hedef kitlelerle nasıl iletişime geçileceğini, ürüne ilişkin tutumların ve satın alma davranışlarının ne şekilde etkileneceğini analiz eder.
13 Pazarlama karmasının unsurları ile tutundurma karması elemanlarının birbirleriyle ilişkilerini tanımlar aralarındaki bağlantıyı kurar. Bütünleşik pazarlama iletişiminin bu organizasyon içerisinde nasıl kullanılacağını ifade eder.
14 Bütünleşik pazarlama iletişimi alanında dünyadaki yeni gelişmeleri analiz eder. Bütünleşik pazarlama iletişiminin müşteri değeri yaratılmasındaki rolünü kavrar. Sosyal pazarlama, viral pazarlama, sosyal müşteri ilişkileri yönetimi kavramlarını ifade eder. Bütünleşik pazarlama iletişiminin bir strateji olarak sağlayacağı rekabet avantajlarını analiz eder, stratejinin önemini ve değerini ifade eder.
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Beyin Fırtınası 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 132

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
ÖÇ 15
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek