Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ETRH206 | Ortaçağ Avrupa Tarihi | Ders | 2 | 4 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Roma İmparatorluğu’ndan başlayarak öğrencilerin kafasında bir Orta Çağ Avrupası tarihi yaratabilmektir, Orta Çağ Avrupa tarihinde yalnızca Avrupa tarihi gösterilmeyecektir, kısıtlı da olsa eş zamanlı olarak Arap dünyasında da neler olduğu gösterilecektir. Böylelikle öğrencilerin bütünleşik ve karşılaştırmalı tarih algısına sahip olmaları beklenmektedir. Ayrıca, Orta Çağ ya da Avrupa tarih yazımının metodolojisi de bu dersin sac ayaklarından birisidir. Dersin sonunda, öğrenciler gelecek dönemde alacakları Yeni Çağ Avrupa Tarihi bile bir bağ kurabilecekler.
1 | Öğrencilerin ilk çağa ait bilgileri tekrar edilir |
2 | Öğrenciler düzenli okuma alışkanlığı geliştirir |
3 | Öğrencilerin toplumları farklı açılardan değerlendirmeleri sağlanır |
4 | Öğrencilerin ekonomik, sosyal ve politik hayatı beraber kavramaları sağlanır. |
Birinci Öğretim
yok
öğrencilerin okumaları düzenli yapmaları önerilir
Avrupa Tarihi, ilk çağ, Kavimler göçü, İstilalar, Orta Çağ'ın kavramları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Avrupa nedir, kelime kökeni nereden gelmektedir, Avrupa’nın iklimi ve coğrafi özellikleri nelerdir, bu özelliklerin insan üzerindeki etkileri nelerdir? | ||
2 | Antik Yunan ve Roma dünyası, Roma nasıl dağıldı? Roma’nın genel özellikleri, Sosyal Hayat. | ||
3 | Erken dönem Orta Çağ Avrupası, Erken Orta Çağ, Müslümanların ve Macarların Avrupa’ya istilaları | ||
4 | : Erken Orta Çağ’da sosyal ve ekonomik hayat, gündelik hayat nasıldı? | ||
5 | Normanlar, İskandinav istilaları: İngiltere, Fransa, Kuzey’in Hıristiyanlaşma süreci, | ||
6 | Orta Çağ’ın temel kavramları, ticaret ve burjuvanın doğuşu, orta sınıf kimdi? Vize sınavına hazırlık, genel tekrar | ||
7 | Vize sınavı | ||
8 | Orta Çağın deglişmesi | ||
9 | Geç Orta Çağ ne anlama gelir, II. Feodal dönem, yayılma ve sonuçları | ||
10 | Geç Orta Çağ’da ekonomi, sosyal ve siyasi hayat. Krallıklar ve imparatorluklar. | ||
11 | Kapitalizm doğuyor, Orta Çağ ekonomisinden kapitalizme doğru geçiş, | ||
12 | Kapitalizme devam, | ||
13 | Ginzburg ve Eco’nun tartışması, Orta Çağ’ı hayat etmek, Orta Çağ ne demek? | ||
14 | eksik okumaların tamamlanması ve final sınavı için genel tekrar |
Muammer Gül, Orta Çağ Avrupa Tarihi, (İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, 2009). Marc Bloch, Feodal Toplum, (Ankara: Doğu- Batı Yayınları, 2019). Henri Pirenne, Orta Çağ Kentleri, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2019). Editör Ahmet Şimşek, Dünya’da Tarihçilik, ( Ankara: Pigem Yayınları, 2017). Carlo Ginzburg, Peynir ve Kurtlar, ( İstanbul: Metis Yayınları, 2017). Umberto Eco, Gülün Adı, ( İstanbul: Can Yayınları, 1999).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Quiz | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 9 | 9 |
Soru-Yanıt | 1 | 3 | 3 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 14 | 14 |
Performans | 1 | 5 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |