Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Öğrenciler, sosyolojik çözümlemenin önemli bir unsuru olan tabaka/sınıf konusunu farklı yaklaşımları ile kavrayacaklar ve toplumların güncel hiyerarşik yapısına ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. |
2 |
2. Tabakalaşma konusunda güncel sosyal, ekonomik ve politik eşitsizlikleri yorumlayabilirler ve bu eşitsizlikleri dönüştürmeye yönelik politik öneriler geliştirebilirler. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Toplumsal Tabakalaşma Sosyolojisine Giriş |
|
|
2 |
Klasik Sosyolojide Sınıf ve Tabakalaşma I: Karl Marx ve Eleştirileri |
|
|
3 |
Klasik Sosyolojide Sınıf ve Tabakalaşma II: E. Durkheim ve Yapısal İşlevcilik |
|
|
4 |
Klasik Sosyolojide Sınıf ve Tabakalaşma III: M. Weber ve Tabakalaşma |
|
|
5 |
Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğine Neo-Klasik Yaklaşım |
|
|
6 |
Neo-Klasik Yaklaşımın Marxist ve Feminist Eleştirileri |
|
|
7 |
Bourdieu ve Habitus |
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Kentte İşçi Sınıfı Mücadeleleri ve Devlet |
|
|
10 |
Tabakalaşma ve Beyin Göçü |
|
|
11 |
Suç ve Toplumsal Tabakalaşma |
|
|
12 |
Sosyo-ekonomik Eşitsizliklerin Algılanması ve Göçmenler |
|
|
13 |
Mekansal Ayrışma ve Kent |
|
|
14 |
Öğrenci Sunumları |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
1 |
36 |
36 |
Tartışma |
1 |
10 |
10 |
Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
42 |
42 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek