Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESOW304 | Theories of Social Work | Ders | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
---
Döndü Toker
1 | Sosyal hizmet disiplininin temelini oluşturan teori ve yaklaşımları tartışır. |
2 | Genel sosyal hizmet uygulamalarının bilgi tabanını öğrenir. |
3 | Genel sosyal hizmet uygulamalarının bireye, gruba ve topluma yönelik müdahaleleri ile ilgili bilgileri öğrenir. |
4 | Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir gözle okumayı ve bu fikirleri yazılı makaleler aracılığıyla etkili bir şekilde ifade etmeyi öğrenir; çeşitli farklı yazılı metin türlerini analiz etmek ve her birinin yazar kitlesi tarafından nasıl şekillendirildiğini ve oluşturuldukları bağlamı belirler. |
5 | Tutarlı, iyi gelişmiş ve karmaşık düşünceyi ifade eden bir şekilde sınıfta etkili bir şekilde iletişim kurma becerisini geliştirir. |
6 | Eleştirel düşünme ve etkili bir şekilde tartışma yeteneğini geliştirir. |
7 | Sosyal hizmette farklılıkların ve uygulamaların üretimi hakkında bilgi edinin ve mesleğin yasal yönleri için bir anlayış geliştirir. |
8 | Sosyal hizmet teorileri ile sınıf dışındaki yaşam arasındaki bağlantıları tanıma ve geliştirme becerisini geliştirmek. |
9 | Hem bir sosyal hizmet uygulayıcısı hem de bir öğrenci olarak küresel bakış açılarını anlayarak güncel sorunları inceleme yeteneğini geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Sosyal Hizmet Teorileri, sosyal hizmet uygulaması ve insan davranışındaki ana teorilere odaklanır. Sosyal hizmet teorileri, bilimsel yöntemle elde edilen kanıtlarla desteklenen genel açıklamalardır. Bir teori, örneğin, insanların nasıl etkileşime girdiğini veya insanların belirli uyaranlara nasıl tepki verdiğini tanımlayarak insan davranışını açıklayabilir. Ders ayrıca sistem teorilerinin, psikolojinin ve sosyal öğrenmenin kaynaklandığı bilginin temeline de bakar. Bu anlamda kurs, sosyal hizmet uzmanlarının hem kamu hem de özel alanlara profesyonel girişi için bir temel oluşturmaktadır. Aynı zamanda toplumsal cinsiyet, kriz müdahalesi, kişilerarası ilişkiler ve sosyal bakım gibi belirli kavramsallaştırmalarla eleştirel olarak ilgilenmeyi de amaçlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Temel/Klasik Metinler – karşılaştırmalı perspektifte tarihsel ve güncel bir bakış | ||
2 | Sosyal hizmetin nesne temeli olarak sosyal ve öğrenme sorunları | ||
3 | Sosyal hizmete felsefi ve teorik yaklaşımlar | ||
5 | Actors and practice fields of social work | ||
5 | Sosyal hizmetin aktörleri ve uygulama alanları | ||
7 | Actors and practice fields of social work | ||
7 | Sosyal hizmetin aktörleri ve uygulama alanları | ||
8 | Araştırmaya dayalı sosyal hizmet yöntemleri | ||
9 | Sosyal eşitsizlik, yoksulluk ve küreselleşme | ||
10 | Arasınav | ||
11 | Sosyal politikanın nesnesi ve aktörü | ||
12 | Sosyal politika planlaması ve müdahalesi | ||
13 | Kritik politika analizi | ||
14 | Devlet, piyasa, sivil toplum ve özelleştirme | ||
15 | Duyarlı hizmetler ve kullanıcıların rolü | ||
16 | Hizmet yaratma ve sunmada demokratik katılım | ||
17 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |