GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ECAM306 Advertising Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Derste, reklam ve reklam ile ilgili kavramlar göz önünde bulundurularak reklamın amaçlarını, işlevlerini ve çeşitlerini ortaya koymak ve reklam modellerini incelemek amaçlanır. Ayrıca bu hedefler çerçevesinde tüm konular güncel örnekler üzerinden işlenecektir.


Doç.Dr. Ceyda Deneçli


1 Öğrenci, reklamcılıkla ilgili genel kavramları tanımlayabilecektir.
2 Öğrenci, dijital reklamcılık kavramını ve dijital reklam ortamını tanımlayabilecektir.
3 Öğrenci, dijital reklam mecraları ile geleneksel reklam mecraları arasında karşılaştırma yapabilecektir.
4 Öğrenci, internetin gelişimini ve iletişim alanındaki dönüşümünü tanımlayabilecek ve değişim sürecini değerlendirebilecektir
5 Öğrenci, dijital reklam türlerini detaylı olarak açıklayabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Reklamla ilgili kavramlar, reklam süreci ve reklamla ilgili modeller, reklam türleri ve ortamları, reklam ve toplum ilişkisi, reklamcılıkta yeni trendler, reklam kampanyaları.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş. Pazarlamanın tanımı
2 Pazarlama iletişimi ve reklam arasındaki ilişki
3 Reklamcılığın tanımı. Reklamın işlevleri
4 Reklam ortamları
5 Reklamın amaçları
6 Reklamda kaynak, kanal ve mesaj faktörleri
7 Reklamda kaynak, kanal ve mesaj faktörleri
8 Reklam teorileri (Geleneksel Etkiler Hiyerarşisi Modelleri)
9 Vize sınavı
10 Reklam teorileri (İlgilenim temelli teoriler)
11 Reklam ortamı (TV, radyo, gazete, açıkhava vb.)
12 Reklam ve kültür
13 Reklam çekicilikleri ve reklamda yeni trendler
14 Reklam çekicilikleri ve reklamda yeni trendler
15 Final sınavı

- Michael A. Guolla, George E. Belch, Michael A. Belch - Advertising & Promotion_ An Integrated Marketing Communications Perspective-McGraw-Hill Ryerson Limited. (2017). - Terence A. Shimp-Advertising, Promotion, and other aspects of Integrated Marketing Communications-Cengage Learning (2008).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 40 40
Soru-Yanıt 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 25 25
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek