GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ECAM208 Airline Marketing Ders 2 4 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencinin havayolu işletmeleri için pazarlama stratejileri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.


Dr. Begüm Maral


1 Havayolu pazarını ve özelliklerini anlatır
2 Havayolu müşterilerinin özelliklerini açıklar
3 Havayolu pazarının pazarlama karması unsurların açıklar
4 Havayolu işletmelerinin kullandıkları pazarlama stratejilerini açıklar

Birinci Öğretim


Temel Pazarlama dersi almış olmak


Airline Marketing- Pearson Airline Marketing and Management-Stephen Shaw, Stephen Shaw Havayolu Pazarlamasına Giriş-Pegem Akademi Yayıncılık- ALİ CEYHUN CAM


Pazarlama kavramı, hava taşımacılığı hizmetleri için pazar, hava yolu endüstrisi (pazarlama çevresi), havayolu işletmeleri için pazarlama stratejileri, havayolu işletmelerinde ürün analizi, havayolu pazarlamasında fiyatlamada karşılaşılan sorunlar, dağıtım sistemleri, havayolu işletmelerinde satış, reklam ve tutundurma politikaları, havayolu işletmelerinde pazarlama açısından toplam kaliteye ulaşılması.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse Giriş, Oryantasyon,Pazarlamaya Giriş
2 Temel Pazarlama Kavramları, Geleneksel ve Modern Pazarlama Kavramları
3 Pazarlamada 4P- Ürün,Hizmet, Havayolu Hizmetleri
4 Pazarlamada 4P- Fiyatlandırma, Havayolları Fiyatlandırma Stratejileri
5 Pazarlamada 4P- Havayollarında Tutundurma Stratejileri
6 Pazarlamada 4P- Havayollarında Reklam, Satış, Müşteri İlişkileri
7 Pazarlamada 4P- Havayollarında Halkla İlişkiler Çalışmaları
8 Havayolları için Hedef Pazar Stratejileri
9 Hizmet Pazarlaması Karması
10 Havacılıkta Marka Stratejileri,Havayolu Taşımacılığında Yeni Gelişmeler
11 Havacılıkta Tüketici Davranışları
12 Havacılıkta Güncel Konu ve Makale Değerlendirmesi
13 Havayolu Pazarlama İletişim Stratejileri
14 Havayolu İşletmelerinde Rekabet Stratejileri ve Çevre-PESTEL

Airline Marketing- Pearson Airline Marketing and Management-Stephen Shaw, Stephen Shaw Havayolu Pazarlamasına Giriş-Pegem Akademi Yayıncılık- ALİ CEYHUN CAM



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek