Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYDL104 | İngilizce Dil Bilgisi II | Ders | 1 | 2 | 6.00 | 2.00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencileri, yüksek öğrenim hayatlarında ve ileride ki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencilere konu içeriklerini daha rahat anlamaları ve konuyla ilgili soruları daha kolay cevaplamaları için çeşitli okuma stratejilerini öğrenmeye ve uygulamaya teşvik etme • Öğrencileri, okumuş oldukları bir metnin ana fikrini bulmaya ve metin içinde geçen ve ana fikri geliştiren diğer yardımcı fikirleri bulmaya teşvik etme.
MURAT GÜLTEKİN
1 | Öğrenciler, okuma stratejilerini kullanarak bir metni daha kolayca anlayıp, metinle ilgili sorulara cevap verebileceklerdir. Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabileceklerdir. Bir metni okuyup, ana fikrini ve geliştirici yan fikirleri saptayabileceklerdir. |
2 | Okudukları metinlerdeki bilgileri analiz ederek ve sentezleyerek, konu içerikleriyle ilgili kendi fikirlerini yazılı olarak ifade edebileceklerdir. Öğrenciler okudukları bir metne cevap yazabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yok
Okuma stratejileri • Not alma • Metin cümlelerini kendi cümleleriyle ifade etme • Özet çıkarma teknikleri • Öğrencilerin kendi fikirlerini ifade ederken kullanacakları yazım teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş & Unit 1: Building with nature | ||
2 | Unit 2: The benefits of environmental architecture & How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing | ||
3 | Unit 2: The benefits of environmental architecture How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing | ||
4 | Unit 3: 6 ways social media is making you stressed & Input on Summarizing | ||
5 | Writing Practice on Summarizing | ||
6 | Unit 4: Reading & Vocabulary | ||
7 | Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Input on Writing a Response Paper | ||
8 | Ara Sınav 1 | ||
9 | Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? Reading & Vocabulary | ||
10 | Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? & Response Writing & Feedback | ||
11 | Further Practice on Writing Response Papers | ||
12 | Unit 6: Too dangerous to be ignored Reading & Vocabulary | ||
13 | Unit 6: Too dangerous to be ignored (Catch up for Thursday groups) |
Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan MDB1032 İleri İngilizce 2 Ders Materyali Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan ek ders materyalleri ve sınava hazırlık alıştırmaları Önerilen Diğer Kaynaklar: www.dictionary.com, http://www.academicvocabularyexercises.com, http://dictionary.cambridge.org, http://www.merriam-webster.com
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 162 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |