GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OSHU275 Yer Hizmetleri Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00 2.00

Önlisans



Bu ders kapsamında havaalanlarında Ramp kavramını, Apron kavramını, Emniyet kavramının öğretilmesi amaçlanmıştır.


Dr. Öğr. Üyesi Ümit Kanmaz


1 İnsan faktörünün yer hizmetleri şirketlerini nasıl etkilediğini öğrenir.
2 Yer hizmetlerinin sisteminin nasıl işlediğini öğrenir
3 Havacılıkta yer hizmetlerinin ne kadar önemli olduğunun farkına varır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında havaalanlarında Ramp kavramını, Apron kavramını, Emniyet kavramının öğretilmesi amaçlanmıştır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 1) HAVACILIKTA YER HİZMETLERİ ◦ Havayolu işletmeleri kimlerden hizmet alır ◦ Yer hizmetleri işletmelerin en önemli departmanları ◦ SHY-22 yönetmeliği
2 1) BİR UÇUŞUN HİKÂYESİ • Anlaşmanın yapılması • Otoriterlerden izin alınması • Permi/Slot • Uçuşun programlanması • Hizmetin sağlanması • Hizmetin sona ermesi
3 1) HAVALİMANI HAKKINDA GENEL BİLGİ 2) HAVALİMANINDA KULLANILAN EKİPMANLAR a) Uçak servis ekipmanları b) Uçak harekât ekipmanları c) Yolcu hizmet ekipmanları d) Uçak yükleme ekipmanları e) Mürettebat ve personel için gerekli ekipmanları
4 1. HAVACILIKTA İNSAN FAKTÖRÜ 2. HAVACILIKTA İNSAN FAKTÖRÜNÜ AÇIKLAYICI MODELLER a) SHELL modeli b) PEEP modeli c) PEAR modeli d) Reason Modeli (İsviçre Peyniri Modeli) e) Murphy Kanunları
5 f) Dirty Dozen (4. Hafta devam ) 3. PAT SAHASI ARAÇ KULLANMA YETKİSİ VE PAT SAHASINDA ÖNEMLİ BİLGİLER
6 1. UÇAK YAPISI 2. UÇAKLAR NASIL UÇAR 3. UÇAĞA ETKİ EDEN KUVVETLER 4. KALDIRICI KUVVETE ETKİ EDEN FAKTÖRLER 5. HAREKET EKSENLERİ
7 1. Havalimanı İle İlgili Temel Bilgiler 2. Uçaklarla İlgili Temel Bilgiler 3. Uçak Geliş İşlemleri a) F.O.D kontrolü b) Yer kontrol hareketleri (Marshalling) c) Takozlama d) Emniyet dubaları
8 vize sınavı
9 1. RAMP emniyeti a) “Anti Collision Beacon” Nedir? b) Jet motor tehlikeleri c) Pervaneler hakkında uyarılar d) Uçak Emniyet Sahaları (ES/SES) e) Ramp’teki Ana Tehlikeler f) Yaya Emniyeti g) Ekipman Emniyeti h) Şiddetli Hava Koşulları i) Uçak Altı Emniyeti j) Yangın Emniyeti
10 1. Uçak yükleri 2. Yükleme Prensipleri Sınırlamalar a) Boyut Sınırlaması b) Uzunlamasına Yük Limiti c) Kompartıman Yükleme Limiti d) Alan Yük Limiti e) Temas Alanı Yük Limiti f) Nokta Basıncı Yük Limiti g) Simetrik Olmayan Yük Limiti h) Birleştirilmiş Yük Limiti i) Toplu Yük Sınırlaması k) Ağ Dayanma Gücü Limiti
11 1. Departure and Security Check 2. Marshalling 3. Push Back Süreci
12 1. Kar Ve Buzun Uçak Performansına Etkisi 2. Uçakta Buzlanmaya Neden Olan Şartlar 3. Tanımlamalar 4. De Icing Ve Anti Icing İşleminde Kullanılan Sıvıların Temel Karekteristik Özellikleri 5. De / Antı Icıng Metodları 6. De/Antı Icıng’de Dikkat Edilmesi Gerekli Hususlar 7. De/Anti-Icing Süresince ve Sonrasında Kontrol & Onay
13 Genel Tekrar…
14 final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

30 gün


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 1 32 32
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37
ÖÇ 1 3 3 5 3 4 4 2 5 2 3 2 3 2 3 4 3 2 3 3 3 3 4 2 3 2 3 2 2 3 2 3 3 3 3 2 3 2
ÖÇ 2 3 4 3 3 4 4 2 2 3 2 1 3 3 3 2 4 1 2 3 3 3 3 2 3 2 1 2 3 1 4 2 2 2 2 3 2 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 4 2 2 2 2 2 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3 2 3 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek