GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OGRF282 Sosyal Medya Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 2.00

Önlisans



Günümüzde çok önemli bir reklam mecrası durumuna gelmiş olan Sosyal Medya platformunu inceleyerek tanımak ve uygulamalar yaparak teorik olarak öğrendiklerini pekiştirmek. Eğitim süresince öğrencilerin, sosyal medya alanında gerçekleştirilen pazarlama ve reklam kampanyası örneklerinden yola çıkarak, markalara içerik oluşturması, tasarlaması ve oluşturulan bu içerikleri yönetmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç kapsamında öğrenciler temelde sosyal medyada içerik hazırlama konusu hakkında bilgi edinecekler ve uygulayacaklardır



1 İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Reklam ve Grafik Tasarım) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
2 Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
3 Görsel organizasyon ve görsel hiyerarşinin anlaşılması.
4 Belli konularda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve buna uygun her türlü çalışmayı gerçekleştirebilecek.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.


Yok


Eğitim süresince öğrencilerin sosyal medya alanındaki pazarlama ve reklam kampanyalarından örnekler üzerinden markalar için içerik oluşturması, tasarlaması ve yönetmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç kapsamında öğrenciler sosyal medyada içerik hazırlamayı öğrenecek ve uygulama yapacaklardır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş ve ders ile ilgili genel bilgiler
2 Medya Kavramı
3 Sosyal Medya Kavramı
4 Sosyal Medyada İçerik Pazarlaması Uygulama Örnekleri İncelemesi
5 Sosyal Medyada İçerik Tasarımı Uygulama Örnekleri İncelemesi
6 Sosyal Medyada Ticari Bir Firma İçin İçerik Tasarımı Üretimi
7 Sosyal Medyada Ticari Bir Firma İçin İçerik Tasarımı Üretimi
8 ARA SINAV
9 Sosyal Medyada Kurumsal İmaj Oluşturma
10 Sosyal Medyada Kurumsal İmaj Oluşturma
11 Sosyal Medyada Strateji ve Tasarım Süreci
12 Sosyal Medyada Pazarlama, Strateji ve Tasarım Süreci
13 Sosyal Medyada Strateji ve Tasarım Üretimi
14 Sosyal Medyada Strateji ve Tasarım Üretimi
15 final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 26 2 52
Beyin Fırtınası 6 2 12
Bireysel Çalışma 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 6 12
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 2 1 2 3 3 1 1 3 1 2 1 2 4
ÖÇ 2 4 2 2 1 3 3 2 1 3 1 2 1 2 4
ÖÇ 3 4 2 2 2 3 3 1 1 3 1 2 1 2 4
ÖÇ 4 4 2 2 2 4 3 1 1 4 1 2 1 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek