1 |
Tanışma. Dersin kapsamının ve hedeflerinin tanıtılması. |
|
|
2 |
19. yüzyılın sonuna kadar koruma anlayışının evrimi, 19. yüzyıldan 1964 Venedik Kongresi’ne kadar koruma anlayışının gelişimi, 19. Yüzyıl Kuramları ile çağdaş bilimsel kuramların karşılaştırılması. |
|
|
3 |
1964'ten günümüze koruma konusundaki gelişmeler; koruma İle ilgili kurumlar, kuruluşlar ve uluslararası örgütlenme; Türkiye'de tarihsel değer koruma anlayışının evrimi. |
|
|
4 |
Korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel ilkeler; koruma ölçütleri. Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler. |
|
|
5 |
"Anıt" ve "Sit" kavramları, anıt ve sit ölçütleri |
|
|
6 |
Tarihi çevre koruma düşüncesinin evrimi, tarihi çevrenin temel öğeleri, tarihi çevre koruma planlaması. |
|
|
7 |
Tarihi çevre koruma düşüncesinin evrimi, tarihi çevrenin temel öğeleri, tarihi çevre koruma planlaması. |
|
|
8 |
Ara Sınavı |
|
|
9 |
Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, anıtın yasal statüsü. |
|
|
10 |
Restorasyon projesinin hazırlanması. Rölöve, fotoğraflama, fotogrametri, analiz, restitüsyon ve restorasyon projesi. |
|
|
11 |
Restorasyon projesinin hazırlanması. Rölöve, fotoğraflama, fotogrametri, analiz, restitüsyon ve restorasyon projesi. |
|
|
12 |
Restorasyon teknikleri: yeniden yapım, temizleme, taşıma, arkeolojik restorasyon. |
|
|
13 |
Tarihi çevre koruma fikrinin gelişimi; Sit kavramı; Sit çeşitleri; Bölgesel koruma |
|
|
14 |
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi. 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu. |
|
|
15 |
Final SInavı |
|
|