Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OBYT252 | Karton Ambalaj Tasarımı ve Üretimi | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, iki boyutlu ve üç boyutlu iletişim süreçlerini anlamak, gösterge okuma, anlama ve üretme süreçlerini deneyimlemek; grafik tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı birlikteliğini anlatmak ve tasarımın temel ilkeleri çerçevesinde, ambalaj/kutu maketleri üzerinden uygulamalar yapmak.
Öğr. Gör. Tamer Yılmaz BULAT
1 | İletişim süreçlerini ve iletişim mecralarının öğrenir; iki boyutlu ve üç boyutlu yüzeylerdeki çözümlemeleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
2 | Ambalaj tasarımları için uygun teknik bilgiye (kâğıt, bıçak ve diğer malzemeler) ve işlevselliği ön planda olan özgün formlar oluşturabilirler. |
3 | Grafik Tasarım ve Endüstri ürünleri tasarımı bağlantılı ilişkisini öğrenirler. |
4 | Grafik tasarıma yönelik malzemeleri tanırlar ve güncel teknik çözümlerini üretebilirler. |
5 | Grafik Tasarım ve Endüstri ürünleri tasarımı bağlantılı ilişkisini öğrenirler. |
Birinci Öğretim
Derslerin ön koşulları bulunmamaktadır
Yok
Tasarım fikri çerçevesinde, ambalaj tasarımlarına maket hazırlamak, ambalajın 3 boyutlu yapısıyla uyumlu görsel tasarımlar hazırlamak ve baskı tekniklerini uygulayabilmek.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | tasarıma giriş- iletişim nedir? İletişim süreçleri hakkında sunum | |||
2 | iletişim ve görsel alan | |||
3 | gösterge ve algılama süreçleri | |||
4 | gösterge, gösteren ve gösterilendeki edim | proje sunumu | ||
5 | sanat ve tasarım ilişkisi ve ayrılığı | |||
6 | grafik tasarım ve tasarım süreçleri | proje sunumu ve atölye çalışması | ||
7 | gestalt kuramı ve beynin algı süreçlerinde görsel alan | eskiz değerlendirme ve atölye çalışması | ||
8 | vize sınavı | |||
9 | malzeme bilgisi ve proje sunumu | |||
10 | dönem sonu proje sunumu | |||
11 | dönem sonu proje eskiz ve değerlendirmeleri | |||
12 | hedef kitle analizi ve eskiz değerlendirme | |||
13 | eskiz değerlendirme, atölye çalışması | |||
14 | genel tekrar. Eskiz değerlendirme ve atölye çalışması | |||
15 | dönem sonu sınavı |
Tasarım felsefesi(İsmail Tunalı), The Packaging Designers Book of Patterns (Laszlo Roth, George L. Wybenga), Ambalaj Tasarımı (Emre Becer), markething ya da Farkethink!(Uğur Batı), yaratma cesaret(Rollo May), Tüketim Toplumu (Jean Baudrillard), Bu bir Pipo Değidir (Michel Foucault ), Görme Biçimleri (John Berger)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |