GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OCGL265 Mesleki İngilizce Ders 2 3 3.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, insanın gelişim alanlarının (fiziksel, kişilik, duygusal, sosyal, bilişsel, ahlak, dil) tanınması ve bu alanlarla ilişkili İngilizce terimleri öğrenir.


Şule Aydın


1 İnsanın gelişim alanlarını (fiziksel, kişilik, duygusal, sosyal, bilişsel, ahlak, dil) tanır.
2 İnsanın gelişim alanları (fiziksel, kişilik, duygusal, sosyal, bilişsel, ahlak, dil) ile ilişkili İngilizce terimleri öğrenir.

Birinci Öğretim


Ön koşulu olan ders yoktur.


-


Bu dersin içeriği, fiziksel gelişim, kişilik gelişimi, duygusal gelişim, sosyal gelişim, bilişsel gelişim, ahlak gelişimi, dil gelişimi konularını ingilizce terimler kapsamında ele alınmasıdır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Gelişim, gelişim dönemleri, genel kavramlar Kavramların İngilizce kullanımı
2 Fiziksel gelişim Kavramların ingilizce kullanımı
3 Fiziksel gelişim Kavramların ingilizce kullanımı
4 Kişilik gelişimi Kavramların ingilizce kullanımı
5 Kişilik gelişimi Kavramların ingilizce kullanımı
6 Duygusal gelişim Kavramların ingilizce kullanımı
7 Sosyal gelişim Kavramların İngilizce kullanımı
8 Ara sınav Sınav
9 Sosyal gelişim Kavramların ingilizce kullanımı
10 Bilişsel gelişim Kavramların ingilizce kullanımı
11 Bilişsel gelişim Kavramların ingilizce kullanımı
12 Ahlak gelişimi Kavramların ingilizce kullanımı
13 Dil gelişimi Kavramların ingilizce kullanımı
14 Dil gelişimi Kavramların ingilizce kullanımı
15 Final sınavı Sınav

Morris, C. G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. A., Bem, D. J., Nolen-Hoeksema S. (2008). Psikolojiye Giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Aydın, B. (2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yayınevi. Diken, İ.H. (2013). Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. İnanç, B.Y., Bilgin, M., Atıcı M.K., (2007). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Vural, M. A. (2014). Dil ve Konuşma Bozuklukları Egzersizleri. Ankara: Detay Yayıncılık. Yeşilyaprak, B. (2006) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj bu program için Ön Lisans için 15 veya 30 iş günü olup veya staj projesi ile tamamlanmaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 12 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 1 11 11
Toplam İş Yükü (saat) 75

ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek