Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Alanındaki güncel bilgiler ile temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı bilgilere sahip olur ve alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. |
2 |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim aracılığıyla aktarabilir. Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. |
3 |
Haber toplar yazar, röportaj yapar kurgu tekniklerini uygular, teknolojik araçları etkin kullanır. Radyo ve televizyon programı hazırlar, metin ve senaryo yazar. Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu yapar. |
4 |
Mesleki yasal mevzuatı anlar, mesleğine özgü etik kurallarına uyar. Mesleki ahlak, etik bilincini geliştirir ve uygulayabilir. |
5 |
Değişik türdeki yapımların kurgularını ve görüntü düzenlemelerini yapmaya yönelik estetik bir bakış açısı geliştirir. Grafik Tasarım programında görsel yaratıma yönelik alacakları dersler sonucunda, görsel çözümlemeleri üretebilecekleri reklam ve grafik tasarım ofislerinde reklam kampanyalarını da başarı ile yürütebilme becerisine sahip olur. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Tanışma ve dersin amaç ve hedeflerinin saptanması, anlatılması |
|
|
2 |
Gazeteci kimdir, haber nedir? Yazılı basın ve TV7de gazetecinin işlevleri farklı mıdır? |
|
|
3 |
Haberciliğin temel kavramları, günümüz haberciliğindeki farklılıklar |
|
|
4 |
Gazete, internet ve TV'de habercilik ayrımı, benzerlikleri. Yeni teknolojinin TV haberciliğindeki etkileri |
|
|
5 |
Haberin unsurları, objektiflik, tarafsızlık ve etik yaklaşımlar |
|
|
6 |
TV'de röportaj yapma ve soru sorma teknikleri |
|
|
7 |
Basın toplantısına hazırlık ve önemi |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
TV’de haber çeşitleri, rutin haber, özel haber, |
|
|
10 |
TV'de haberin dili ve kuralları. Yeni medyanın TV’ye etkisi |
|
|
11 |
Televizyonlarda haber merkezleri nasıl çalışır? Haber merkezinde habere hazırlık ve habere çıkma |
|
|
12 |
Tv'de muhabir-kameraman işbirliği ve TV'de görüntünün işlevi. Görüntüsüz haber olur mu? Yeni medya-görüntü ilişkisi |
|
|
13 |
TV'de haber toplama. Klasik kaynaklar, yeni kaynaklar. Klasik yaklaşımlar, yeni olanaklar. |
|
|
14 |
TV'de haber yazma şekilleri, formatları ve teknikleri |
|
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Derse Katılım |
1 |
40 |
40 |
Uygulama/Pratik |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
85
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek