Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Restorasyonun dünyadaki gelişimini açıklayabilmek. |
2 |
Restorasyon ilkelerini ve uygulama biçimlerini tanımlayabilmek. |
3 |
Tarihi çevre koruma düşüncesinin gelişimini kavrayabilmek. |
4 |
Korumanın yeni dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Dersin tanımı, içeriğin anlatımı. |
|
|
2 |
Korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel ilkeler. |
|
|
3 |
Koruma Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi |
|
|
4 |
Korumaya dair uluslararası tüzük ve bildirgeler |
|
|
5 |
Türkiye'de Koruma Anlayışının Tarihsel Gelişimi, Yasa ve Yönetmelikler |
|
|
6 |
Dünya'da Koruma ile ilgili önemli Kurum ve Kuruluşlar |
|
|
7 |
Dünya'da Koruma ile ilgili önemli Kurum ve Kuruluşlar-2 |
|
|
8 |
Ara Sınavı |
|
|
9 |
Türkiye'de Koruma İle ilgili önemli kurum ve kuruluşlar |
|
|
10 |
Dünya Miras Alanları- Dünya Miras Listesi ve Kriterleri |
|
|
11 |
Unesco Dünya Miras Listesi ve Türkiye |
|
|
12 |
Kültürel Miras Alanı ve Yönetimi |
|
|
13 |
Arkeolojik alanların Korunması |
|
|
14 |
Modern Mimari Miras, Arkeolojik Miras ve Korunması |
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Proje Hazırlama |
10 |
1 |
10 |
Proje Sunma |
10 |
1 |
10 |
Bireysel Çalışma |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
10 |
1 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
20 |
1 |
20 |
Okuma |
13 |
1 |
13 |
Performans |
10 |
1 |
10 |
Ev Ödevi |
10 |
1 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
100
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek