GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OCGL157 Çocukları Tanıma ve Değerlendirme Ders 1 1 4.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımak; çocuğun eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olmak.


Dr. Öğretim Üyesi Fatma Özkür


1 Çocukları tanımanın temel amacını açıklar
2 Çocukları tanımanın önemini ifade eder
3 Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir
4 Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler
5 Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Yok


Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler/Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği/Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler/Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler/Gelişim Ölçekleri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
2 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
3 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
4 Okul öncesi dönemde çocukları tanıma ve değerlendirmede öğretmenin rolü
5 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
6 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
7 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
8 Vize sınavı
9 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
10 Aile ile işbirliğinde kullanılan teknikler
11 Çocuklara ilişkin bilgilerin yorumlanması, raporlaştırılması ve kullanılması
12 Çocuklara ilişkin bilgilerin yorumlanması, raporlaştırılması ve kullanılması
13 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama
14 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj/ Bitirme Projesi


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 3 2 6
Soru-Yanıt 14 2 28
Gözlem 4 2 8
Rapor Hazırlama 8 3 24
Rapor Sunma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 96

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek