GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OCGL156 Özel Öğretim Yöntemleri Ders 1 2 5.00 3.00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin konu alanında öğretim yöntemlerini öğrenmesini, bu yöntemleri konu alanı öğretimine uygulamalarını, konu alanındaki ders kitaplarını olası kavram yanılgıları açısından eleştirisel olarak inceleyebilmelerini hedeflemek


Sinem DÖNER


1 Okul öncesi eğitime ilişkin farklı yaklaşım, yöntem ve teknikleri inceleme.
2 Uygun durumlarda uygun yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanabilme.
3 Okul öncesi eğitim programımızla farklı yaklaşımları karşılaştırır.
4 Okul öncesi eğitim programının özelliklerini ayırt eder.
5 Hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerin hangi durumlarda kullanılabileceğini ayırt etme.

Birinci Öğretim


Ön koşul yoktur.


Yok


Okul öncesi eğitim programında kazanım ve göstergeler/ Etkinliklerinin planlanması/Eğitim programlarının değerlendirilmesi/Okul öncesinde eğitim ortamları/Materyal kullanımı/Okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri, aile katılımı/Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi (drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikâye, soru-cevap, tartışma, proje)/ Materyallerin hazırlanması/Daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi/Mikro öğretim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı
2 Okul Öncesi Eğitim Programının İlkeleri
3 Gelişim Alanları ve Kazanım Göstergeler
4 Kazanım ve Göstergeler Doğrultusunda Etkinlik Oluşturma
5 Kazanım ve Göstergeler Doğrultusunda Etkinlik Oluşturma
6 Farklı Yaş Gruplarına Göre Eğitim Akış Planı ve Etkinlik Planı Hazırlama
7 Farklı Yaş Gruplarına Göre Eğitim Akış Planı ve Etkinlik Planı Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Okul Öncesi Eğitimde Soru Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anoloji, Kavram Haritası, Deney Yöntemlerini Tanıma ve Özelliklerini Kavrama
10 Okul Öncesi Eğitimde Soru Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anoloji, Kavram Haritası, Deney Yöntemlerini Tanıma ve Özelliklerini Kavrama
11 Okul Öncesi Eğitimde Soru Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anoloji, Kavram Haritası, Deney Yöntemlerini Tanıma ve Özelliklerini Kavrama
12 Öğretim Yöntemlerinin Uygulanabileceği Etkinlikler Oluşturma
13 Öğretim Yöntemlerinin Uygulanabileceği Etkinlikler Oluşturma
14 Öğretim Yöntemlerinin Uygulanabileceği Etkinlikler Oluşturma
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15. iş günüdür.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 1 7 7
Gösterme 1 6 6
Beyin Fırtınası 1 15 15
Bireysel Çalışma 1 25 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 125

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek