Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Gastronomi bilimi, yiyecek ve İçecek üretimi, gıda kimyası ve hijyeni, mutfak sanatları ve yönetimi konularında yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek. |
2 |
Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek. |
3 |
Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek. |
4 |
Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek. |
5 |
Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilmek ve buna ilişkin değerlendirmeler yapabilmek. |
6 |
Görsel düşünme becerisine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek. |
7 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. |
8 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenebileceğini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. |
9 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. |
10 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimine temel oluşturan gastronomi, tasarım ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. |
11 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimine temel oluşturan gastronomi, tasarım ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. |
12 |
Bir yabancı dili kullanarak Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
13 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanabilmek. |
14 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek |
15 |
Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin etik değerlere sahip olmak |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Gastronomi Bilimine Giriş – Öğrencilerin hedeflerini betimleme |
|
|
2 |
Gastronomi kavramı ve tarihi, profesyonel mutfak planlaması |
|
|
3 |
Mutfak kısımları, personel hiyerarşisi ve mutfak araç gereç ve ekipmanları |
|
|
4 |
Kişisel bakım ve üniforma temizliği, hijyen, sanitasyon ve gıda güvenliği ile ilgili
mesleki terimler |
|
|
5 |
Gıda tarihi; gıdanın coğrafyası; Türk mutfağına kısa bir bakış ve coğrafi işaretli ürünler |
|
|
6 |
Karbonhidratlar, yağlar, proteinler |
|
|
7 |
Bıçak çeşitleri; uluslararası kesim ve pişirme teknikleri, ısı iletim yolları |
|
|
8 |
Stoklar, Çorbalar ve Temel Soslar |
|
|
9 |
Vize Haftası |
|
|
10 |
Et, balık, süt, yumurta ve pastacılık ürünleri |
|
|
11 |
Meyve, sebze, taze otlar ve baharatlar |
|
|
12 |
Tahıl, baklagil ve yağlar |
|
|
13 |
Besin saklama yöntemleri ve içecekler |
|
|
14 |
Mutfak akımları; menü çeşitleri ve planlaması |
|
|
15 |
Final Haftası |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
5 |
5 |
25 |
Bireysel Çalışma |
14 |
4 |
56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
141
|
|
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |
ÖÇ 13 |
ÖÇ 14 |
ÖÇ 15 |
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek