Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Nokta çizgi ile özgün yüzey düzenlemek Edit original surface with dot line |
2 |
2 Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirmek |
3 |
Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenlemek |
4 |
Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
5 |
Temel tasarım tekniklerini kullanarak ulusal ve uluslararası alanlarda varlık gösterebildikleri gibi tanıtıma yönelik her alanda varlık gösterebilmek. |
6 |
6 Yüzey düzenlemelerini renklendirmek |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Tasarım elemanlarını ve ilkelerini tanımlanması |
|
|
2 |
çizgisel, lekesel ve geometrik biçimleri sanatsal bir ifade biçimi
olarak kompizgisel, lekesel ve geometrik biçimleri sanatsal bir ifade biçimi
olarak kompozisyon hazırlanmasıozisyon hazırlanması |
|
|
3 |
Tasarımda temel ilkelere bağlı kalarak kompozisyon oluşturma |
|
|
4 |
Tasarımda temel ilkelere bağlı kalarak kompozisyon oluşturma
Doku, leke, renk, form bilgisini iki ve üç boyutlu proje çalışması |
|
|
5 |
Çevresindeki doğal ve yapay görsel kaynakların detayların
incelenmesi |
|
|
6 |
Tasarım İlkeleri ve kompozisyon ilişkisi- Proje değerlendirme |
|
|
7 |
Tasarım İlkeleri ve kompozisyon ilişkisi obje tanımlaması |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Organik ve inorganik obje obje seçimi proje uygulama |
|
|
10 |
Organik ve inorganik obje obje seçimi proje uygulama |
|
|
11 |
DAİRE KARE ve ÜÇGEN sembollerini Grafik tasarım tarihi
“BAUHAUSE DÖNEMİ” içerisinde incelenmesi ve Gestalt kuramı |
|
|
12 |
Tasarım İlkelerine bağlı kalarak seçilen nesnenin ürüne
dönüştürülmesi |
|
|
13 |
Tasarım İlkelerine bağlı kalarak seçilen nesnenin ürüne
dönüştürülmesi Değerlendirme |
|
|
14 |
Tasarım İlkelerine bağlı kalarak seçilen nesnenin ürüne
dönüştürülmesi Değerlendirme |
|
|
15 |
Final |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
2 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
2 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Uygulama/Pratik |
1 |
10 |
10 |
Problem Çözümü |
1 |
5 |
5 |
Soru-Yanıt |
1 |
7 |
7 |
Takım/Grup Çalışması |
1 |
10 |
10 |
Gözlem |
1 |
20 |
20 |
Gösterme |
1 |
18 |
18 |
Beyin Fırtınası |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
1 |
15 |
15 |
Proje Sunma |
1 |
8 |
8 |
Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Okuma |
1 |
20 |
20 |
Performans |
1 |
10 |
10 |
Ev Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek