GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTHU225 Kitle İletişim Araçlarının Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 3.00 2.00

Önlisans



Kitle iletişim alanındaki temel kuramları ve kuramcıları incelemek. İletişim kuramları üzerinden toplumsal yapıya dayalı sosyal bilimlerin farklı alanlarının etkisini ortaya koymak.


--


1 İletişim, kitle iletişim olgularını öğrenir.
2 Ana akım kuramlarını inceler.
3 Ana akım kuramları benzer/farklı olay ve durumlarla karşılaştırır.
4 İletişim sosyal, siyasal ve ekonomik değişimler üzerindeki etkisini ve önemini örneklerle açıklar.

Birinci Öğretim



Yok


İletişimin kavramsal olarak tanımlanması ve içerdiği özelliklerin ortaya konulması. Kitle, kitle iletişim kavramlarını tanımlayarak, kitle iletişim ile genel iletişim süreçlerini farklarının açıklanması. Medya etki araştırmalarının tarihsel gelişim doğrultusunda kuram ve kuramcıların incelenmesi. Kültür, Kitle kültürü, Popüler kültür kavramlarının ele alınması. Küreselleşmenin medya üzerindeki etkisi, iletişimin ekonomi politiği, postmodernizmin incelenmesi.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse Giriş-İletişim Olgusu
2 Kitle İletişimi ve Kitle İletişim Araçları (Basılı Ortamlar)
3 Kitle İletişim Araçları (Görsel-İşitsel-Dijital Ortamlar)
4 Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel Kuramlar: Propaganda/Uyarıcı-Tepki/Sihirli Mermi/Hipodermik İğne ,Shanon Ve Weaver’in Enformasyon Kuramı Laswell’in Genel İletişim Modeli, İki Aşamalı Akış Modeli ,Newcomb ABX Denge Modeli, Festinger Ve Bilişsel Uyumsuzluk Kuramı, Westley-Mclean’ın Aracılanmış İletişim Modeli, Riley Ve Riley Modeli
5 İletişime Teknolojik Yaklaşımlar: H. A Innıs’in Yaklaşımı,Marshall Mcluhan ;«Küresel Köy»«Araç Mesajdır» ,Küreselleşme-Medyada Küreselleşme, Medya Emperyalizmi
6 Kitle İletişim Araçları Ve Etki Kuramlar Üzerinden Bakış: Kullanımlar Ve Doyumlar Kuramı Kültürel Göstergeler Ve Ekme Kuramı, Suskunluk Sarmalı
7 Gündem Oluşturma Kuramı, Eşik Bekçiliği Modeli ,Bilgi Eksikliği Hipotezi. Bağımlılık Kuramı
8 Ara Sınav
9 Yapısalcı Dil Bilim Ve Göstergebilim.Propp, Ferdinand De Sausure. Claude Levi-Strauss. Roland Barthes.
10 Kitle İletişimi ve Kitle Kültürü/Popüler Kültür /İngiliz Kültür İncelemeleri.
11 Frankfurt Okulu . Walter Benjamin. Theodor Adorno -Marcus Horkheımer “Kültür Endüstrisi”.Marcuse “Tek Boyutlu İnsan”. Habermas “İletişimsel Eylem Kuramı”, “Kamusal Alan”. Gramsci-Hegemonya. Althusser Ve “Devletin İdeolojik Aygıtları”.
12 İletişimin Ekonomi Politiği, Herbert Schiller:Amerikan İmparatorluğunun Hegemonyası Dallas Smythe:Reklamlar Ve İzleyici Emtiasının Üretimi Herman Ve Chomsky:Haber Medyasının Ekonomi Politiği
13 Bilgi/Bilişim Toplumu-Manuel Castells, Postmodernizm
14 Genel Tekrar

İletişim Araştırmaları ve Kuramları-Şermin Tekinalp/Ruhdan Uzun Kitle İletişim Kuramları-Levent Yaylagül İletişim Kuramlar Yaklaşımlar-Nazife Güngör Sosyolojide Temel Fikirler-Martin Slattery Medya Çalışmaları Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim-Necla Mora Global Köy Ve Kültürel Emperyalizm: Küreselleşme Bağlamında Enformasyon Toplumuna Bakış - Oylum Tanrıöver-Serkan Kırlı Medyanın Küreselleşmesi: Neden-sonuç Ekseninde Bir Değerlendirme-Sibel Fügan Varol Toplumun Mcdonaldslaştırılması- George Ritzer.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 3 3 9
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 82

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek