GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTHU234 Çocuk Tanıma Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 2 4 3.00 2.00

Önlisans



Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımak; çocuğun eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olmak.


Öğr. Gör. Fatma Sena Öztürk


1 Çocukları tanımanın temel amacını açıklar
2 Çocukları tanımanın önemini ifade eder
3 Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri öğrenir.
4 Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Yok


Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler/Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği/Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler/Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler/Gelişim Ölçekleri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
2 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
3 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
4 Okul öncesi dönemde çocukları tanıma ve değerlendirmede öğretmenin rolü
5 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
6 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
7 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikler
8 Vize Sınavı
9 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikler
10 Aile ile işbirliğinde kullanılan teknikler
11 Çocuklara ilişkin bilgilerin yorumlanması, raporlaştırılması ve kullanılması
12 Çocuklara ilişkin bilgilerin yorumlanması, raporlaştırılması ve kullanılması
13 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama
14 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama
15 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj/ Bitirme Projesi


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 12 2 24
Bireysel Çalışma 6 5 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 64

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek