GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTHU208 Sağlık Hizmetlerinde Satış Ve Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 2 4 3.00 2.00

Önlisans



Sağlık Hizmetlerinde Satış ve Pazarlama" dersinin amacı, öğrencilere sağlık sektörünün özelliklerini anlatarak pazarlama bilinci kazandırmak ve pazarlama stratejilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Ders, pazar araştırması, markalaşma, hasta ilişkileri yönetimi, etik konular, kriz yönetimi gibi konuları içerir ve öğrencilerin sağlık hizmetlerinde başarılı bir şekilde pazarlama yapabilme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.



1 Öğrenciler, pazarlama kavramlarını anlayacak ve sağlık hizmetlerinde pazarlama stratejilerini oluşturabileceklerdir.
2 Öğrenciler, pazar araştırması yaparak hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve tercihlerini belirleyebileceklerdir.
3 Öğrenciler, sağlık hizmetleri için etkili pazarlama stratejileri geliştirebileceklerdir.
4 Öğrenciler, hasta ilişkileri yönetimi konusunda bilgi sahibi olacak ve hasta memnuniyetini artırmak için stratejiler geliştirebileceklerdir.
5 Öğrenciler, pazarlama süreçlerinde karşılaşabilecekleri etik ve hukuki sorunları tanıyabileceklerdir.
6 Öğrenciler, kriz durumlarına karşı hazırlıklı olacak ve kriz iletişimi stratejileri geliştirebileceklerdir.

Birinci Öğretim



Yok


Pazarlama kavramları ve sağlık sektörü ilişkisi Pazarlama stratejileri ve planlaması Hedef kitle belirleme ve segmentasyon Reklam, dijital pazarlama ve kampanya yönetimi Markalaşma ve sağlık hizmetlerinde imaj yönetimi Hasta ilişkileri yönetimi ve hasta memnuniyeti Etik ve hukuki konular Kriz yönetimi ve kriz iletişimi Proje tabanlı öğrenme ve dönem projesi


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama Temelleri ve Sağlık Hizmetleri İlişkisi
2 Pazar araştırması yöntemleri
3 Hedef kitlenin tanımlanması Segmentasyon ve hedefleme stratejileri
4 Markalaşma ve sağlık hizmetlerindeki önemi
5 İmaj yönetimi stratejileri Vaka çalışması analizi
6 Pazarlama stratejilerinin oluşturulması
7 Reklam, dijital pazarlama ve kampanya planlaması
8 Hasta ilişkileri yönetimi stratejileri
9 Hasta memnuniyetinin ölçümü ve iyileştirilmesi Etik ve hukuki konular
10 Kriz durumlarına hazırlık
11 Kriz iletişimi stratejileri Kriz yönetimi vaka çalışmaları
12 Dönem projesinin tamamlanması ve sunumu
13 Projelerin değerlendirilmesi Dersin kapanışı ve öğrenci değerlendirmesi
14 Dönem Sonu Değerlendirme ve Geri Bildirim



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 62

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek