GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTHU206 Sağlıkta İletişim Seçmeli Ders Grubu 2 4 3.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı sağlık iletişiminin kuramsal zeminini açıklayarak öğrencilere bu alanın disiplinlerarası özelliğine dair bir öngörünün ve sağlık iletişimi alanındaki faaliyetleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisinin kazandırılmasıdır.


Öğr. Gör. Samet YILDIZ


1 Sağlık iletişimini tanımlar.
2 Sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir.
3 Sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır.
4 Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi kapsamında değerlendirir.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte sağlık iletişim ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.


Bu derste iletişim kavramı, sağlıkta iletişim kuram ve modelleri, sağlık iletişiminde etik ve sağlıkta medya konuları ele alınacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Sağlık İletişimine Giriş Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
2 Sağlık iletişiminin özellikleri Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
3 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
4 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
5 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
6 Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
7 Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
8 Arasınav
9 Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
10 Medya ve Sağlık Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
11 Medya ve Sağlık Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası araştırma
12 Sağlık İletişimi ve Etik Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası araştırma
13 Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası araştırma
14 Sektörel Örnekler Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası araştırma
15 Final Sinavi

Ders için öğrencilerin ders kitabı satın almasına gerek yoktur. İlgili tüm materyal, dönem başında ve ilgili derslerde öğretim görevlisi tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. Ancak, sınavlarda faydalı olacağı düşüncesiyle, öğrencilerin not tutmaları önerilir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15 İş Günü veya Staj/Bitirme Projesi


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 2 16 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 74

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek