Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTHU206 | Sağlıkta İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı sağlık iletişiminin kuramsal zeminini açıklayarak öğrencilere bu alanın disiplinlerarası özelliğine dair bir öngörünün ve sağlık iletişimi alanındaki faaliyetleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisinin kazandırılmasıdır.
Öğr. Gör. Samet YILDIZ
1 | Sağlık iletişimini tanımlar. |
2 | Sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir. |
3 | Sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır. |
4 | Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi kapsamında değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte sağlık iletişim ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.
Bu derste iletişim kavramı, sağlıkta iletişim kuram ve modelleri, sağlık iletişiminde etik ve sağlıkta medya konuları ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sağlık İletişimine Giriş | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
2 | Sağlık iletişiminin özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
3 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
4 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
5 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
6 | Sağlık İletişimi Kampanya Süreci | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
7 | Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
8 | Arasınav | ||
9 | Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
10 | Medya ve Sağlık | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
11 | Medya ve Sağlık | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | araştırma |
12 | Sağlık İletişimi ve Etik | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | araştırma |
13 | Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | araştırma |
14 | Sektörel Örnekler | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | araştırma |
15 | Final Sinavi |
Ders için öğrencilerin ders kitabı satın almasına gerek yoktur. İlgili tüm materyal, dönem başında ve ilgili derslerde öğretim görevlisi tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. Ancak, sınavlarda faydalı olacağı düşüncesiyle, öğrencilerin not tutmaları önerilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
15 İş Günü veya Staj/Bitirme Projesi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |